Fredrik Lindskog

Fredrik Lindskog

Jag återkommer snarast med lite mera info och kött på benen och andra påhittade oväsentligheter om min person. Finns förbanne inget svårare än att ge en rättvis bild av sig själv :) Ingen som har lust att göra det åt mig?

Publicerade verk: 9
Medlem sedan: 2015
Författarens länk

Författarens noveller:

En tummad tidtabell

Fredrik Lindskog

Ner på våran gata sitter en man iklädd vit nattskjorta och en sorgsen pumpa. Kring hans blodiga fötter morrar en ilsken liten hund. Den verkar vansinnigt arg men mannen verka inte bry sig alls. Jag…

Klicka här för att läsa hela »

Vid foten av ett berg

Fredrik Lindskog

Vid bergets fot skulle jag välja till slut. Vägen tunnades ut och smet in mellan träden. Svart och lerig med grova rötter klamrande sig fast där möjligheten fanns. Den smala stigen försvann snart…

Klicka här för att läsa hela »

Ett hjärta av glas

Fredrik Lindskog

En gång mötte jag mig själv i en källare under ett slitet hyreshus i en sorgsen liten stad där jag tvingades bo för att jag inte orkade bo någon annanstans. Väggarna var mörka och sotiga i mitt…

Klicka här för att läsa hela »

Bortglömd av gårdagens barn

Fredrik Lindskog

På bryggan rinner spetslakanets mångfärgade nejlikor långsamt genom dimman. En gång när jag var barn, varnade mistluren för dagar som dessa, då det svarta vattnet suger mer än vanligt och djupet…

Klicka här för att läsa hela »

Aprikoser och vanilj

Fredrik Lindskog

Jag ligger på rygg och röker. Blå rökdemoner stiger i hysteriska virvlar emot det enkla obehandlade trätaket. Den torra tjärdoftande röken försvinner upp mellan plankorna för att dansa vidare…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Blodet bakom masken

Fredrik Lindskog

Längs de kullerstensbelagda murarna slogs två människors framtid ihjäl en vinternatt. Sedan hände samma sak igen och jag förstod att ett djävulsk spel doldes av regnets smatter och hovars tunga…

Klicka här för att läsa hela »

En regnbåges vålnad

Fredrik Lindskog

Jag kunde ha lyft dig just då om du mäktat hålla mig kvar om du vågat bara så inte önskat mer den vackraste fågel flögo då mot sin himmel istället däckens vrålande skrin skrek nej nej nej…

Klicka här för att läsa hela »

Sten för sten

Fredrik Lindskog

Som maskingevär smattrar bitterheten ursinnigt mot parketten medan anklagelserna faller mjukt runtom inte längre vasst som tänkt i mig mer som bomull Inte för att jag blivit hård tvärtom när jag…

Klicka här för att läsa hela »

Innan de hämtade mig

Fredrik Lindskog

Jag mötte dig på stan igår. Åtminstone trodde jag det, men jag såg att hon ändå var som du. Jag älskade dig och allt det där spelade ingen roll. Hon såg mina tårfyllda ögon och kom tveksamt…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren