Modigaste

Modigaste

Svårt att förstå
Svårt att gå
Svårt att vifta på tå
Svårt att nå
Svårt att få
Svårt att dåligt må

Publicerade verk: 5
Medlem sedan: 2023

Författarens dikter:

Tip toe

Modigaste

Life goes on Tip toe down On your knees Begging please! There's no one Not the teacher and not the Police Only the monsters So I freeze Not existing anymore Just a childlike anyones little whore No care…

Klicka här för att läsa hela »

När kudden färgas röd

Modigaste

Rakblad stora som svärd, blänker, skimrar och stänker Rött spritter som ilsket glitter I bakgrunden hörs ett hejdlöst fnitter som samsas med lågmäld, återhållsam barnagråt En växande pöl…

Klicka här för att läsa hela »

Vuxenvärlden

Modigaste

Vuxenvärldens oförstående snåriga labyrint där allting är enkelriktat och inga u-svängar äro tillåtna Fångas barnet in i en korsning Vuxna från alla håll Barnet drar och sliter i klänningens…

Klicka här för att läsa hela »

Laika

Modigaste

Dött, rött och slött Hunden Laika dog Människan stoltserade, hånflinade och log

Klicka här för att läsa hela »

För att orden aldrig fanns

Modigaste

Läsa kan de flesta, men att greppa och verkligen förstå är inte alla förunnat Att se det som finns bakom orden Att lista ut att ordföljd, ordval och symbolik står för något större Något större…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren