Raila Rosenberg

Raila Rosenberg

Pensionerad pedagog. Jag har alltsedan barnaåren skrivit brev,dagböcker,poesi och berättelser. Enstaka alster publicerade i olika tidningar tex DN.
Jag är farmor och dessutom matte till hunden Amos. Österlen är min och min makes hemort.

Publicerade verk: 0
Medlem sedan: 2015

Författarens noveller:

Attacken

Raila Rosenberg

Morgonen är ännu mörk när hon öppnar ytterdörren. Snöblandad vind kommer yrande från knuten och färgar grå fasader vita. Ovädret målar över den trista stadsmiljön, det gamla huset där hon…

Klicka här för att läsa hela »

Vägen var lång

Raila Rosenberg

Hon vill inte berätta varför mamma skrivit namnet på raden för målsman i betyget, ingen annan har frånskilda föräldrar, men fröken som ännu aldrig sett en mor som målsman kräver förklaring.…

Klicka här för att läsa hela »

Urfågeln

Raila Rosenberg

Urfågeln Alléns träd står givakt med sitt gröna lövverk som bildar en behaglig mörk tunnel så länge inte solstrålar får henne att blunda för att lindra migränen. Bilen glider in mellan grindstolparna,…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Juni 2015

Raila Rosenberg

En ojämnt snurrande jord får solen och tiden ur led De exakta atomuren gav juni en skottsekund mer innan juli fick börja "juninatt blir aldrig av" dess magiska kraft av ljus fick oss ändå att hoppas…

Klicka här för att läsa hela »

Från Burundi

Raila Rosenberg

En unge bara hans ögon möter mina från morgontidningens första sida han är klädd i knäppt kavaj en att växa i och vill övertyga någon att han fixar den resan från Tanganyikasjöns Kagungastrand…

Klicka här för att läsa hela »

Solkatten

Raila Rosenberg

åh så blå ögon vilken mjuk päls liten kisse så lekfull och busig katten växer jagar sover i skuggan spinner den stryker runt benen visar sig tillgiven när hösten kommer vet du att katten är…

Klicka här för att läsa hela »

Vårens kattungar

Raila Rosenberg

Korgen full av kattungar ögonen knappt öppna innan habegäret är där Missan ammar spinner deras öden en blir dyrkad en blir kelgris en blir sommarkatt VARNING sommarkattens öde innehåller bilder…

Klicka här för att läsa hela »

Att se livet

Raila Rosenberg

Att hålla sitt barn i handen och sedan långsamt mycket försiktigt och förhoppningsfullt släppa taget är att se livet gå vidare

Klicka här för att läsa hela »

Gatuförvaltning

Raila Rosenberg

Gatudirektören tjänstgör långa dagar i sitt värv att få gator att befinnas där de förutsättes hela gatunät kunde annars resa sig likt Hornsgatans puckel vecka sig till trappor vika ut sig till…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren