Erik Roger

Erik Roger

Det som skrivs det skrivs. Det som inte skrivs dröms.

Publicerade verk: 8
Medlem sedan: 2019

Författarens noveller:

Mitt Hav

Erik Roger

Havet. Lika still som du är vild. Som natten. Som katten. Spegelblank du ligger där så naken och stark. Så kraftfull. Så vacker. Som grönskan i Kyrkans park Spegelblank med månens vackra bild.…

Klicka här för att läsa hela »

Regnbågen

Roger Strålberg

När man vaknar så tänker man: - Vad gör hon? På dagen funderar man: - Hur har hon det idag? Tänk att hämta henne, från jobbet, ta henne till ängen över bron. På en filt. Sätta oss. Galet.…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Osynligt

Erik Roger

På ett osynligt papper med osynligt bläck. Där kan man inte läsa vad som står. Men i känslor kan man läsa allt. Det som inte står det finns där att läsa. För mig och dig är det synligt. För…

Klicka här för att läsa hela »

Hon är speciell

Erik Roger

Där kommer den igen. Solen med värmen. Där kommer dom igen. Svanarna vid havets strand. Havet ger oss så mycket. Den ger oss mer. Den knyter ihop oss. Den knyter ihop oss alla till ett gemensamt land.…

Klicka här för att läsa hela »

Vår framtid

Erik Roger

Parken är full av hon och han. Dom har med sig framtiden som leker och stojar med sina ögon som glittrar av solens glans. Jag står där och ser på. Jag har vart där. Jag minns den där leken. Dom…

Klicka här för att läsa hela »

Så det kan gå

Roger Strålberg

Så många minnen. Under så många år. Dom flesta åren var fina. Några av dom svår. Du var vacker som ett rådjur i skogen. Som en brud i vitt i en dans där på logen. Du bar klänningen. Vit och…

Klicka här för att läsa hela »

Till dig

Roger Strålberg

Ett hej! Redigering av text pågår. Redigering av text pågår. Redigering av text pågår. Redigering av text pågår. Redigering av text pågår. Redigering av text pågår. Redigering av text pågår.…

Klicka här för att läsa hela »

Min stad

Roger Strålberg

Där ute viner vinden. På öppet hav den samlar sin kraft. På Storgatans öde timme går jag. Kyrkans klocktorn säger ett. Jag har minnen från förr att bära. Precis som du. Vid två möter jag dig,…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren