Ronnie Olsson

Ronnie Olsson

Började skriva ganska sent i livet men efter att ha funnit tjusningen i det kan jag inte sluta. Det har blivit både dikter, noveller och en spänningsroman. Inget är utgivet och det är inte min intention i nuläget. Jag skriver för att det ger mig glädje.

Publicerade verk: 9
Medlem sedan: 2020

Författarens noveller:

En meter och nittiofem centimeter.

Ronnie Olsson

Den skinande diskbänken blänkte i solljuset. I skåpen stod allt prydligt på sina platser. Han var noga med att inget stod framme. Många skulle beteckna honom som en pedant men det var ingen åsikt…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Ljudet av regnet i min själ.

Ronnie Olsson

Ljudet av regnet i min själ ett oväder med mörka stormar känslan av att inget längre vill mig väl det är dom känslorna som mig formar såren i mitt hjärta gapar stora likt fårorna på en nyplöjd…

Klicka här för att läsa hela »

Tiden.

Ronnie Olsson

En oändlig last när vi ratar den sagolik gåva när vi åtrår den ibland vän ibland fiende den tryter likt soldatens sinande ammunition när kulorna är slut är slaget över som timglasets sista…

Klicka här för att läsa hela »

Samtalet.

Ronnie Olsson

Samspråk en stund en tid tagen i anspråk för att tankar utbyta för att ge och för att ta att betrakta och förundra inte förakta bara begrunda byte av tankar omsatta till ord en oansenlig diskussion…

Klicka här för att läsa hela »

Ge inte upp.

Ronnie Olsson

En ny dag ska gry och du ska få vara med en resa mot nya utmaningar nya hinder för den girige att besegra anta livets stimulans låt dig utvecklas, inte avvecklas leenden ska mötas och ges skratt ska…

Klicka här för att läsa hela »

Humlan.

Ronnie Olsson

Humlan vilar på rhododendrons blomma mitt jag i stiltje på ett stilla hav sovande barn med ögon fromma trygga händer helt utan krav leende ögon ger mycket tillbaka kostar lite att vara snäll inte…

Klicka här för att läsa hela »

Livets väg.

Ronnie Olsson

Du öppnar dina ögon och tittar upp när du på framtidens tröskel står du reser på vägar fyllda av gupp och osådda fält du sår som en fjäril med tunna vingar du far genom livets skogar och snår…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren