Sophieeeeee

Sophieeeeee

Jag är en passionerad kvinna som älskar kontraster i alla dess former.

Publicerade verk: 5
Medlem sedan: 2024

Författarens dikter:

Dyrkan

Sophieeeeee

Att önska men inte behöva be, i stundens hetta inte vilja se. Att tvingas räkna bestraffningens ekande ljud, för att sedan invänta mer smärta på min redan så rödpiskade hud. Att dyrka Herrns…

Klicka här för att läsa hela »

Viljan

Sophieeeeee

Jag vill så mycket, liknande sista rycket, hoppar snabbt till det farliga ”stycket”. Det svarta, det vita, kontrasternas lek, allt annat ter sig osynligt blek. I förgår, igår, idag, har drömmen…

Klicka här för att läsa hela »

Ett liderligt vi

Sophieeeeee

Om vi är ämnade för varandra förstår vi varandra på mils avstånd. När våra hjärnor sammanflätas är det enkelt att skriva livets poesi. Att lyssna på dig, låta dina meningar bli mina och…

Klicka här för att läsa hela »

Längtan

Sophieeeeee

Att kämpa, att leva, att försöka slå rot, att längta, att drömma, att försöka stå emot. Att be, att önska, att bli piskad upp på tår, att villigt kyssa marken där du går. Att fantisera,…

Klicka här för att läsa hela »

Livets teater

Sophieeeeee

Jag hör röster från förr som ett eko inifrån, som barn spelade jag teater bakom den fördragna ridån. Nu har livet fått en annan dimension och ”teatern” från förr är dåtidens akt. Men vad…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Haahaauuj

Hejsan hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

Haahaauuj

På andra plats denna veckan: Petterbroberg