Inga-Britt IB Gustafsson

Inga-Britt IB Gustafsson

Jag heter Inga-Britt IB Gustafsson, författare och konstnär. Har gett ut flera böcker bl.a. en roman om våld i nära relation, en bok med 19 mini-rysare, diktböcker, nyligen en bok med positiva texter och övningar samt med bilder som läsaren kan måla av sig sina känslor på, konstböcker, varit spökskrivare åt en annan, medverkat i ett antal antologier.
Blogg: www.livsgnista.se
Konst: www.ib-art.se
Insta: artbyib

Status: Silver författare
Publicerade verk: 103
Medlem sedan: 2018
Författarens länk

Författarens noveller:

Dröm eller verklighet

Inga-Britt IB Gustafsson

Det var hans egna skrik som väckte honom. Svetten låg som en klibbig hinna över hela kroppen och hjärtat slog frenetiskt i bröstet. Med darrande händer sträckte han sig efter knappen till sänglampan.…

Klicka här för att läsa hela »

Resa utan mål

Inga-Britt IB Gustafsson

Det kändes i alla nervtrådar när marken närmade sig med en otrolig hastighet. Hon upplevde en kort sekund ren skräck. Var det så här det kändes att dö? Hon ville leva! Det fanns så mycket kvar…

Klicka här för att läsa hela »

Allt var bättre förr

Inga-Britt IB Gustafsson

Det är en vacker sommardag. Solen skiner och den lätta sommarbrisen får trädens löv att dansa bland grenverken. Jag är mitt i idyllen och njuter av värmen från solstrålarna som dansar över mitt…

Klicka här för att läsa hela »

Valet

Inga-Britt IB Gustafsson

Jim visste inte om att han var iakttagen där han sprang genom skogen. De blå ögonen följde honom vaksamt. Tids nog visste mannen vad som skulle hända. ”Om det ändå inte var så sabla hett”,…

Klicka här för att läsa hela »

Dödens skugga

Inga-Britt IB Gustafsson

Du fanns där lurade i bröstet en grå skugga som vägrade dö Du växte tyst jag anade inget men röntgen fångade dig Jag hade cancer i mitt bröst nu är du väck dödens skugga

Klicka här för att läsa hela »

I tystnaden kan ingen höra dina skrik

Inga-Britt IB Gustafsson

Larmet av trafik slog emot Jenny när hon öppnade porten. Med en grimas och en tung suck klev hon ut, tittade upp på en blygrå himmel och drog jackan tätare om sig. Snön singlade ner i små flingor.…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Upptäckten

Inga-Britt IB Gustafsson

Det finns tillfällen i livet när vi saktar ner stressens rusch Då upptäcker vi livets sanning vi springer ifrån i vardagen Det finns tillfällen när döden tappar sitt grepp om oss - det är då…

Klicka här för att läsa hela »

Vad kan du inte fatta

Inga-Britt IB Gustafsson

Vad kan du inte fatta du som struntar i oss andra med oro för corona Vad kan du inte fatta som skrattar åt oss andra istället för att förstå Vad kan du inte fatta du som står för nära alla oss…

Klicka här för att läsa hela »

Min kärlek är du

Inga-Britt IB Gustafsson

Du är blomman i mitt liv ständigt blomstrande ståtlig och färgstark Du är grunden i mitt liv ständigt rakryggad trygg och stabil Du är kraften i mitt liv ständigt närvarande fysiskt och själsligt…

Klicka här för att läsa hela »

Larmet ljuder

Inga-Britt IB Gustafsson

Nu händer det Hesa Fredrik ljuder kriget har kommit skräcken slår till Paniken lurar gömmer sig tittar fram intensiva hjärtslag Vad händer nu var är mina kära hur ska jag göra kommer vi att dö…

Klicka här för att läsa hela »

Krigsbarn

Inga-Britt IB Gustafsson

Barnens ögon visar skräck ångest Barnens öron hör bomber dödsskri Barnens munnar ropar ljudlöst hest Barnens själar trasas sönder eviga sår - FÖRBANNADE KRIG!

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren