Olle Olsson

Olle Olsson

Publicerade verk: 5
Medlem sedan: 2015

Författarens noveller:

Runda bordet: De otrogna skall dö!

Olle Olsson

Det var sig likt, tänkte han när han för första gången på tio år trampade in i salen. Skaran av människor analyserade honom i en exalterad tystnad. Det var förhoppningsfulla men ändå obekväma,…

Klicka här för att läsa hela »

Mamma? Förlåt mig

Olle Olsson

Julaftons morgon, återigen sittande framför den stora stenen. Ser hon mig? Jag ser henne. Denna vintern så hade äntligen snön börjat falla. För första gången på fem år som det skulle bli en…

Klicka här för att läsa hela »

Svart rock men inga byxor

Olle Olsson

Jag trodde att man skulle kunna ta en promenad utan att bli störd. Men det slutade med att jag tog mig in till stan för att istället sätta mig på ett café och dricka en stor kopp kaffe. Men mannen…

Klicka här för att läsa hela »

Fyllehund: Ett mentalt paradis

Olle Olsson

Varje dag stannade Victoria hemma nu för tiden, hon vågade inte riktigt gå ut. Det var irrelevant vad det handlade om. Förr i tiden hade hon alltid älskat sig själv, av någon anledning gjorde hon…

Klicka här för att läsa hela »

Underskattat Underbarn - En novell om hat och rasism

Olle Olsson

Hans namn var Morteza. Det hade gått tre månader sedan han sett sin familj. Han förstod att de förmodligen hade satt sig på något tåg eller tagit en båt. Han hoppades i alla fall att de fortfarande…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren