Olle Olsson
Medlem sedan: 2015
Författarens noveller:
Runda bordet: De otrogna skall dö!
Olle Olsson
Det var sig likt, tänkte han när han för första gången på tio år trampade in i salen. Skaran av människor analyserade honom i en exalterad tystnad. Det var förhoppningsfulla men ändå obekväma,…
Klicka här för att läsa hela »Mamma? Förlåt mig
Olle Olsson
Julaftons morgon, återigen sittande framför den stora stenen. Ser hon mig? Jag ser henne. Denna vintern så hade äntligen snön börjat falla. För första gången på fem år som det skulle bli en…
Klicka här för att läsa hela »Svart rock men inga byxor
Olle Olsson
Jag trodde att man skulle kunna ta en promenad utan att bli störd. Men det slutade med att jag tog mig in till stan för att istället sätta mig på ett café och dricka en stor kopp kaffe. Men mannen…
Klicka här för att läsa hela »Fyllehund: Ett mentalt paradis
Olle Olsson
Varje dag stannade Victoria hemma nu för tiden, hon vågade inte riktigt gå ut. Det var irrelevant vad det handlade om. Förr i tiden hade hon alltid älskat sig själv, av någon anledning gjorde hon…
Klicka här för att läsa hela »Underskattat Underbarn - En novell om hat och rasism
Olle Olsson
Hans namn var Morteza. Det hade gått tre månader sedan han sett sin familj. Han förstod att de förmodligen hade satt sig på något tåg eller tagit en båt. Han hoppades i alla fall att de fortfarande…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen