Sophie

Sophie

Mitt namn är Sophie Molander
Skrivandet är idag en källa till mitt inre

Publicerade verk: 61
Medlem sedan: 2019

Författarens noveller:

Död eller levande

Sophie

En katt korsade gatan, en bil nitade och en gående rullade över taket på bilen. Himlen var full av stjärnor och månen började flytta sig. En ambulans hördes lång väg innan den kom och tog upp…

Klicka här för att läsa hela »

Längtan efter kärlek

Sophie

Tidigt på morgonen när mörkret än ligger kvar ringer väckarklockan ilsket, ännu en dag startar i mörkret utan att kunna se något annat än jobb och hemmet. Lampan tänder han över sängen. Ännu…

Klicka här för att läsa hela »

En tuch av ett mord

Sophie

"Kyss mig snälla, jag känner att jag behöver känna dina mjuka läppar mot mina. "Va? Varför måste jag kyssa dig, för att du ska känna livet och suga ut min kraft? "Snälla, bara en enda kyss.…

Klicka här för att läsa hela »

Svunnen tid

Sophie

Ser ett foto från en svunnen tid Glada människor satt nära Bilden talar för en tid då tjänstefolk fanns Blommigt runt en stuga Vita kostymer Feta cigarrer i munnen Männen såg annorlunda ut Kvinnorna…

Klicka här för att läsa hela »

En ny upplevelse

Sophie

Just som Isa satt en dag i sitt kök och tittade ut genom fönstret så kom hennes väninna och granne förbi och ropade: "Kom ut, och ta kaffe och koppar med så tar vi en fika. Isa rusade mot fönstret,…

Klicka här för att läsa hela »

Följ din dröm

Sophie

"Om du vill bli dansare måste du komma på dina lektioner". "Ja, jag vet",sa Mira och tittade ner i golvet. "Jag kommer varje onsdag och tränar er för att ni ska bli duktiga, men var brukar du vara?…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Hjärtat i handen

Sophie

Bortom allt vi kan se möts nyanserna Vågorna kluckar medan strålar leker Kvällssolen lockar fram en vild himmel Just då syrenerna och häggen möts Hettan ligger tung över allt Havet blir varmt…

Klicka här för att läsa hela »

I fantasins värld

Sophie

I fantasin kan vi svinga oss i lampan Vi kan simma över Atlanten Målen kan stegra sig långt utan gränser Inga konsekvenser behövs Bara att köra på utan gräns Ett hjärta kan simma på ett djupt…

Klicka här för att läsa hela »

Tankar

Sophie

Sakta fladdrande förbi Ständigt fylls nya på Utan vila Tankar tar aldrig semester Vissa leds av dem Andra blir sjuka Tankar fängslar vissa Medan andra låter tankar försvinna Det som sägs är tankar…

Klicka här för att läsa hela »

Lust och fägring stor

Sophie

Lusten i dina ögon Pussmunnen Dina glansiga ögon Din nakna hud Knottrorna på huden då du fryser Mitt i sommaren Dofterna eggar din djuriska lust Du äter upp mig i ett stycke Heta möten föder nya…

Klicka här för att läsa hela »

Vi doftar kärlek

Sophie

Tystnaden talar högt Beröringen vibrerar innerligt Dina händer känns som siden Nektar droppar sakta ur sin bägare Innerligheten fyller cellerna Blodkärlen sprängs inuti varandra Berusande följs…

Klicka här för att läsa hela »

Hör mina rop

Sophie

Om natten dina djuriska lustar växer Vid en vägkant du ropar mot rosa himmel Ut i periferin Hettan intar inre universum Aldrig dragningskraften varit så Oändlig känsla Då lusten växer ut i klimax…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren