Juldikter

Letar du efter juldikter? Vill du publicera en juldikter ? Då har du kommit till det perfekta stället på nätet.

Dom senaste juldikterna:

Julens längtan

Gunvi Kjellgren

En stjärna föll i Vintergatans mörker I snöns gnistrande diamanter I månens sken finner julen frid I himlens djupa rymd En längtans strimma Ett ljus om hopp i juletid En stjärna föll i vintergatans…

Klicka här för att läsa hela »

Svunnen tid

Gunvi Kjellgren

Vinterkåpans daggslå sover Stillsamt vaggande en tomtes sång Lugna toner genom huset låter Som berikat oss en gång Tassande i juletider Väcker liv i gran och skog Doftar gott en rännil svarar Åter…

Klicka här för att läsa hela »

Jul igen

Gunvi Kjellgren

En Jul igen, nu kommer den Då barnens ögon åter tindrar En stjärna föll över Ditt hus Och tände tusen juleljus Alltid tillsammans skall vi va' Alltid tillsammans du och ja' Vad som än händer…

Klicka här för att läsa hela »

Advent dikter

Okänd

1 Advent: Nu är vi ett steg närmare jul och december och snö på väg. 2 Advent: Nu är vi halvväggs där och snön på väg. 3 Advent: Nu är vi snart där och snön redan här. 4 Advent: Nu är…

Klicka här för att läsa hela »

Julmorgon

Tina S

Morgonstjärnan på himlen strålar och snön syns spraka av gnistrande kristall gatan ligger tyst och kall brasan brinner i kamin, huset doftar gran, nejlika och apelsin små fötter hörs tassa till…

Klicka här för att läsa hela »

Min tro på Julen

Okänd

Jag bär på en längtan, en längtan som jag inte kan beskriva. En längtan som jag inte kan förstå. Och en längtan som få mig att vilja tro. Tro att en dag så kommer saker och ting att bli bättre…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta juldikterna:

Tanke i Luciatider

Charlotte Elgh

Idag den 13 december vi skriver och visst är vi i Lucia tider men inga tåg med gossar små med strutar på sitt huvud gå Lucia är i ljusets ton i våra hjärtan lyser hon lika klar som stjärnan upp…

Klicka här för att läsa hela »

EN FRÖJDEFULL JUL

Bo Grapenskog

EN FRÖJDEFULL JUL En Fridefull Jul önskar vi alla på den här jorden Jul, jul strålande jul, visst värmer de här orden Kärleksbudskapet är det viktigaste och det är bättre att ge än ta Julens…

Klicka här för att läsa hela »

En fröjdefull jul (redigerad)

Per Gustavsson

När Tomten nu skall dra på sin vintriga färd så sitter han där med bara barr under gumpen han borde se ned på en frostbiten värld men känner sig vissen och ganska så trumpen Vart är vi på väg…

Klicka här för att läsa hela »

Julen och Julafton.

Anna Bäck

Julen och julafton är en fin tid. Man är tillsammans med familjen och firar julen tillsammans. Äter god julmat och öppnar alla paketen. Så får vi inte glömma Kalle Anka och de andra Disney figurerna…

Klicka här för att läsa hela »

Julens Ljus

Okänd

 Nu är det aftonen innan jul, stjärnorna glimmar på himlens tak. Snöflingorna har just sipprat ner på marken.  Månen lyser halv klart i natten. Jag kryper mig in till min bädd. Jag ligger där…

Klicka här för att läsa hela »

Det 4:de ljuset.

Gun Kihl

Jag tänder det fjärde ljuset I staken som far min gjort I skolan det sjätte året gjorde han den till advent. I morgon är den stora dagen som alla vi väntat på far i huset och barnen granen klätt,…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren