Juldikter - Sida 2

Min tro på Julen

Okänd

Jag bär på en längtan, en längtan som jag inte kan beskriva. En längtan som jag inte kan förstå. Och en längtan som få mig att vilja tro. Tro att en dag så kommer saker och ting att bli bättre…

Klicka här för att läsa hela »

Juldikt

Poeternas Lilla Örebroare 83

Skrivit en jul dikt . Julen närmar sig med språngande steg och julens alla julgranar glimrar och tindrar som ett barns ögon gör. Jag känner doften av dom nybakat pepparkakorna och doften av min mammas…

Klicka här för att läsa hela »

Liten julramsa

Fredrik Trulsson

Hemåt det bär, julen är här hipp, hipp, hurra. Alla mår bra, så även jag, hipp, hipp, hurra. Leve advent, som tomten sänt, hipp, hipp, hurra. Snart är den slut, utan något prut, hipp, hipp,…

Klicka här för att läsa hela »

Tanke i Luciatider

Charlotte Elgh

Idag den 13 december vi skriver och visst är vi i Lucia tider men inga tåg med gossar små med strutar på sitt huvud gå Lucia är i ljusets ton i våra hjärtan lyser hon lika klar som stjärnan upp…

Klicka här för att läsa hela »

Juletid

Axel Grefberg

Timmar och planeringar kommer och går men ledan består. Julen nalkar och tomten halkar. Familjen samlas runt brasan och den prydda granen, in vandrar djuren från hagen. Skinka, sill, lax och must ger…

Klicka här för att läsa hela »

Juletid

Niklas Landborg

När i alla husen är frid, ja då nalkas juletid Ljusen tänds, kalendrar tas All ilska nu går i kras Alla snälla alla bra Detta är julens snötäckta spa Allting glatt allting roligt Det är mörkt…

Klicka här för att läsa hela »

Kära vinter

Niklas Landborg

Kära vinter här kommer kyla När man hör vargar yla Då örat hör ingenting Förutom spisens eldning På tungan känns maten söt Den godaste sort julegröt Då man i hemmet vila Kära vinter här…

Klicka här för att läsa hela »

Vinter

Niklas Landborg

V inden viner kylan svider I ngenting hörs ingen lider N attens tystnad är lugnande T rädens svaj, talgoxens sjungande E fter en lång dag dricks varm choklad R iktigt glad blir nu jag på vinterns…

Klicka här för att läsa hela »

Vinternattens silke

Niklas Landborg

Den mjuka midvinternattens köld är hård mot huden Jakänns som en fest men jag var inte bjuden Frosten är frasig under skorna Jag vaknar klockan sex och går och mjölkar korna     Natten är tyst…

Klicka här för att läsa hela »

Tankar

Gun-Inger Arvidsson

Nyss ljuvlig skir grönska ljusa nätter denna tid så kort. Mörker allt vissnar. Goda tankar fort försvinna Onda finns i evighet.

Klicka här för att läsa hela »

Julens Ljus

Okänd

 Nu är det aftonen innan jul, stjärnorna glimmar på himlens tak. Snöflingorna har just sipprat ner på marken.  Månen lyser halv klart i natten. Jag kryper mig in till min bädd. Jag ligger där…

Klicka här för att läsa hela »

Jultanke

Niclas Johansson

Gråa skyar skingras Av julens varma vind Dunkla hopplösa hörn Får liv och rosad kind Denna fridens fröjd Familjer hittar hem Omtanke stillheten svar Lyfts fram och når höjd "Traditioner, då kan…

Klicka här för att läsa hela »

Juldikt till syster yster

Fredrik Trulsson

För evigt min syster jag där är för dig varthän våra liv än må ta oss. Ja vad än må hända och vad än må ske mitt stöd du aldrig skall sakna. Så gå ut i livet men vet alltid det att på…

Klicka här för att läsa hela »

Juletider

Emilie I Och Hanna

Ute är det minusgrader Snön ligger i flera rader Julpynt i varje hus Både julgran och juleljus Isen är så hal och kall Snart kommer tomten i alla fall Under varje gran Ligger klappar till alla barn…

Klicka här för att läsa hela »

Juletid

Emilie I Och Hanna

Ute är det minusgrader Snön ligger i flera rader Julpynt i alla hus Både julgran och juleljus Isen är hal och kall Snart kommer tomten i alla fall Under varje gran Ligger klappar till alla barn Himlen…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren