Juldikter - Sida 4

Midvintertid

Per Hellman

I den mörka vinterns förfrusna fotspår huttrande, ständigt iskall som ett stjärnfall av kristall sjön fryser, vinden slår Det öppnar alla sår I den mörka vinterns förfrusna fotspår Midvintertid

Klicka här för att läsa hela »

Snögubbens dikt

Jonathan Stribrant

Vintern har alla väntat på. Mitt framför oss står en snögubbe. Som har också väntat på snön. Snön faller ner i berg och dal.

Klicka här för att läsa hela »

En fröjdefull jul (redigerad)

Per Gustavsson

När Tomten nu skall dra på sin vintriga färd så sitter han där med bara barr under gumpen han borde se ned på en frostbiten värld men känner sig vissen och ganska så trumpen Vart är vi på väg…

Klicka här för att läsa hela »

Julepoem

Flemming Rasmussen

En jul med julepoem venter vi hygger os.

Klicka här för att läsa hela »

Julen och Julafton.

Anna Bäck

Julen och julafton är en fin tid. Man är tillsammans med familjen och firar julen tillsammans. Äter god julmat och öppnar alla paketen. Så får vi inte glömma Kalle Anka och de andra Disney figurerna…

Klicka här för att läsa hela »

Jultomten

Sandra

Jultomten med sin mössa röd Hoppas att han inte är död För då lär det inte bli något bröd Han kommer med paket så fina Tror nog inte att någon kommer att grina Om inte tomter hade vart här…

Klicka här för att läsa hela »

Denärminegna

Idiot Frånnorrland

Rosor är röda violer är blå bävrar är fula och du är lika så

Klicka här för att läsa hela »

Juletider i Spanien

Håkan Einebrant

Terrakottafrukter likt apelsinlejon på enkupiga tak. Risgrynsväggar utkletade som ur krumtubens bak. Svartvisslande flygare virvlar i dis. Mopedpruttar jagar en marknad i kris. Kvisttråkiga knastrade…

Klicka här för att läsa hela »

En julenat

Flemming Rasmussen

En julenat med stjerner på himlen hygge der var god jul

Klicka här för att läsa hela »

Mod jul

Flemming Rasmussen

Mod jul det går en tid med lys og glade mennesker

Klicka här för att läsa hela »

Det 4:de ljuset.

Gun Kihl

Jag tänder det fjärde ljuset I staken som far min gjort I skolan det sjätte året gjorde han den till advent. I morgon är den stora dagen som alla vi väntat på far i huset och barnen granen klätt,…

Klicka här för att läsa hela »

JUL 2014

Johannes

Julen är kommen för fattig och rik. Ingen dag är den andra lik. Julens eviga låga, ständigt en plånboksfråga. Julklapp och gran. En resa in till stan. Trivsel och umgänge. Ja, julen varar länge!

Klicka här för att läsa hela »

Uppiggande juldikt

Maikel

Grisen pruttade på isen efter att ha flytt från den varma julespisen. Han kunde inte hålla inne den skrämda fisen när han halkat och frusit i den kyliga decemberbrisen. Kvickt skuttade han upp på…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren