Ali Rahimi

Ali Rahimi

Ali

Publicerade verk: 15
Medlem sedan: 2015

Författarens noveller:

Friheten

Ali Rahimi

Dataskärmen på datorn spelade tom. Bara massa texter och onödig dynga. Han stängde av. Gick till sin hytt. Ingen lyssnade egentligen. Det var ingen idé att prata. Han stirrade på väggen ett tag…

Klicka här för att läsa hela »

Flykten

Ali Rahimi

Det var en sen höstdag. Fast solen var fortfarande uppe. Löven låg på marken och lyste gult och rött. Han gick där längs vägen med träd på vardera sida. Gräset var fullt av löv och träden…

Klicka här för att läsa hela »

Ödet

Ali Rahimi

Kanske var det försent att ändra något. Han såg på klockan och den hade strax gått över tiden då det skedde. Han satt i bilen nu blöt av regnet som öste utanför. Det var blecksvart och på…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Kärlek

Ali Rahimi

Dagen lyser blå Solen står uppe Om natten stjärnorna Och det oförklarliga svarta Om dagen solen Och en blå himmel Moln och åter moln En solig sommardag 30 grader där nånstans och en coca cola…

Klicka här för att läsa hela »

Alla

Ali Rahimi

Vi har alla våra vägar utstakade för oss Fast vi vet inte om det Ja, vi ser ju inte längre än stigen, vi går på Inga stigar är raka Och inga stigar är ensliga De delar på sig vänster och höger…

Klicka här för att läsa hela »

Illusion

Ali Rahimi

När man längtar Vaknar man till slut Och längtar inte längre I samma utsträckning men ändå man vill ha det men som vaken vet man bättre Än att jaga moln över stup

Klicka här för att läsa hela »

Dikten

Ali Rahimi

Skriv ditt ord Och ge det till världen Om de inte vill ha det Så ger dem det tillbaka Ta inte det tillbaka Men gör det till slut När ingen vill ha det Somna säkert För på morgonen ska du vakna…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren