Eva Sjögren

Eva Sjögren

Jag började skriva som 6-åring och gav då ut tidningar tillsammans med min syster. Dessa sålde vi till våra föräldrar. Skrivlusten har följt mig genom livet, men ibland har musiken konkurrerat ut skrivandet och ibland måleriet. Jag författar mest korta noveller, men också debattartiklar. Oftast börjar jag skriva utan någon exakt plan - det är så spännande! Vad kommer att hända? Jag har gett ut en sång och ramsbok, Musik i Byrån.Välkommen att läsa mina texter!

Publicerade verk: 8
Medlem sedan: 2015

Författarens noveller:

Gröna druvor

Eva Sjögren

Det knackar lätt på dörren. Han är väntad. Abedissan rättar till frisyren framför spegeln och dröjer lite på stegen när hon går för att öppna för trädgårdsmästaren, och numera älskaren…

Klicka här för att läsa hela »

Blommig dräkt i Rosenbad

Eva Sjögren

Ett påträngande ljud väcker mig. Det är väckarklockan. Jag ruskar lite på mig och försöker känna efter om det är dröm eller verklighet. Det är på riktigt. Minns att jag fått min dom. Jag…

Klicka här för att läsa hela »

Du e så jävla ingenting

Eva Sjögren

- Tja! - Eh? - Men guuuuu va du e seg!!! Lisen sätter sig ner bredvid Gurkan och puttar hans mjölkglas åt sidan så det skvätter och rinner ut lite. - Maka på dig. Du e så jävla INGENTING! Stökigt…

Klicka här för att läsa hela »

Bästa vänner

Eva Sjögren

Hon hade placerat katten på strykbrädan. Den hade först suttit på den anvisade platsen och följt hennes rörelser med sina gnistrande gröna ögon. Sedan hade den sträckt på sig lite och försiktigt…

Klicka här för att läsa hela »

Jag är Sara

Eva Sjögren

- Nämen hej! - Eh, hej. - Men du, det var längesen. - Eh, ja. - Jag kommer direkt från tåget. Har varit söderut och hälsat på Gunsan och Lasse du vet. - Ja? - Gunsan som gick i vår parallellklass,…

Klicka här för att läsa hela »

Karusellen

Eva Sjögren

Runt runt runt runt... Mitt våta hår slänger när jag snurrar runt runt... Jag är lycklig! Mamma ville följa med mig till parken fast det regnade. Det var konstigt. Men jag är glad ändå som får…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren