Ivan Leopold

Ivan Leopold

En lärare från Bohuslän.

Publicerade verk: 118
Medlem sedan: 2018
Författarens länk

Författarens noveller:

Förföljaren

Ivan Leopold

Förföljaren Måste skynda mig innan han hinner ikapp mig. Han kommer närmare och närmare. Känner hur han flåsar mig i nacken. Hans steg är tunga och bestämda. Bara jag hinner med tåget som åker…

Klicka här för att läsa hela »

Läkaren

Ivan Leopold

Läkaren -Välkommen! Var det svårt att hitta hit? Frågade Madsen. - Nej det var inga problem sa jag. -Vad bra, Vi väntar bara på att en annan läkare ska komma sa Madsen. Nu kommer hon! Då kan vi…

Klicka här för att läsa hela »

Herrgården

Ivan Leopold

Herrgården Det finns en herrgård! Här får endast de som stått längst i kön träda in i. För att komma in i herrgården krävs minst 5 års väntetid. Alla som står i kön får olika uppgifter.…

Klicka här för att läsa hela »

The Old Woman

Ivan Leopold

The Old Woman -Idealist? Who is an idealist these days? John cried out. - Well, I am an idealist for that matter and so were almost every philosopher through the entire history, responded Matthew. -Isn’t…

Klicka här för att läsa hela »

Satans besök

Ivan Leopold

Satans besök 28 juni Äntligen är jag tillbaka igen, och ändå känns det inte så. Allting har förändrats i staden och ändå känner jag igen varje gata. Kampenhofs Bomullsspinneri är borta. Den…

Klicka här för att läsa hela »

Katedralen

Ivan Leopold

Katedralen Rosenstein är en hederlig man. Han jobbar för katedralen som utgör det viktigaste administrativa arbetet för staten. I katedralen kan inte vem som helst jobba, utan man är tvungen att…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Du kom och försvann som en vind

Ivan Leopold

Jag har tagit ett steg, du har tagit två För mig ett svek,för dig en lek Kan du höra min röst genom din telefon Kan du vara min tröst, ta mig härifrån Livet har en väg, dit ingen av oss når…

Klicka här för att läsa hela »

Golgata på nytt

Ivan Leopold

Inget nytt händer i mitt rum Golgata kommer ofta på besök Soppan är gör varm för att äta Men det vet du kanske redan Hundratals städer brinner ikväll Stjärnor faller ner från himlen Du har…

Klicka här för att läsa hela »

Vad hade du förväntat dig

Ivan Leopold

Ingen vill längre äta dina ord Du börjar bli en gammal nyhet Fredsmäklaren som sitter på tåget klappar händerna och ler. Vad hade du förväntat dig Vem trodde du att du var Dem där upp sitter…

Klicka här för att läsa hela »

Soshana

Ivan Leopold

Kalla mig soshani Kalla mig soshana Kalla mig vad du vill ikväll Rättvisan är ditt namn Dagen gryr igen Våren är utanför Poeten dansar sin sista dans Rättvisan är hans namn Säg mig soshana Säg…

Klicka här för att läsa hela »

Säg mig var är du idag

Ivan Leopold

Går nedför stan Till en bar Som en gast Två hundra år Seglar jag Utan mast Bakom gardinen Tystnad som aldrig förut Bakom femton ansikten Väntar jag på min tur Säg mig var är du idag Har du funnit…

Klicka här för att läsa hela »

Vakna, det är dags att vakna

Ivan Leopold

Din essens eminerar och gör mig hel Din essens är ofelbar, den tar aldrig fel Vi är imperfekt , du är perfekt Hos oss finns bara separation Hos dig är allt enat Ge oss styrka för att se med klara…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren