Johan Andersson

Johan Andersson

Söker med orden, letar i mina tankar, försöker förstå mig själv, min omvärld och vad som väntar runt hörnet.

Publicerade verk: 4
Medlem sedan: 2020

Författarens noveller:

Ondskans boning

Johan Andersson

Ondskans boning hade färdigställts till hennes ära och skulle nu med pompa och ståt invigas: "Folk och fä hade kommit från världens alla hörn och närmare en miljon människor hade snart anlänt…

Klicka här för att läsa hela »

Människor mot maskiner

Johan Andersson

Efter gårdagens "nära döden upplevelse" blev jag trakasserad av några städmaskiner. He, ja det låter onekligen som ett skämt och nog förstår jag att många enbart flinar när jag hävdar mig…

Klicka här för att läsa hela »

Drönare stöpta som trollsländor

Johan Andersson

Ur tjärnens mörka vatten, mot ytan stiger den och snart, strax under bladen, skymtas den, i dagen. Torkar, svajar på ett strå, gör det liv vi ej förstå. Bakom alla bommar, låsen, ljuder snart,…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Ur askan i elden

Johan Andersson

Med inspiration hämtad från Nils Ferlins fina dikt "Kärleken kommer" och en slutscen i filmen Blade Runner har jag försökt mig på att skriva en egen dikt med kopplingar till min kommande sf berättelse:…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren