Lars Jerrhag

Lars Jerrhag

Frilansande trubadur och glad pensionär som under stundom skriver egen poesi och vistexter.

Publicerade verk: 9
Medlem sedan: 2020
Författarens länk

Författarens noveller:

De Nyfödda

Lars Jerrhag

De nyfödda Av Lars Jerrhag Kapitel 1 Det är en råkall och disig tisdagskväll i Malmö i mitten av november månad. Det stora brobygget är nästan klart och de starka strålkastarna därute i sundet…

Klicka här för att läsa hela »

Dagsmeja

Lars Jerrhag

Dagsmeja Dagsmejans rännil har stelnat i loppet I marsnattens stjärnklara kylande vind. En Koltrast i gryning mig åter ger hoppet att våren idag, skall öppna sin grind. När dyningen häver mot isblanka…

Klicka här för att läsa hela »

Återvändarna

Lars Jerrhag

Återvändarna Av Lars Jerrhag Kapitel 1 Det är en råkall och ganska disig tisdagskväll i Malmö alldeles i slutet av november månad. Det stora brobygget håller på att fullbordas och ljusen från…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

När fingrarna stelnat

Lars Jerrhag

När fingrarna stelnat vi missar ackorden när minnet oss sviker så tappar vi orden. Vår stämma blir sliten och ögat är trött, men visorna lever för aldrig de dött. Vi bjuder publiken vårt tal…

Klicka här för att läsa hela »

Havet

Lars Jerrhag

Skapad i tidernas innersta nav, av bubblande syre, väte och salt. Hela vår jord täcker du Hav, ur ditt djup föddes livet till allt. Din stora, mörka vaggande värld, med stormar och istid som smalt…

Klicka här för att läsa hela »

Havet

Lars Jerrhag

Havet Lars Jerrhag 2022 Skapad i tidernas innersta nav, av bubblande syre, väte och salt. Hela vår jord täcker du Hav, i djupet födde du livet till allt. Din stora, våta vaggande värld, med stormar…

Klicka här för att läsa hela »

Fjärilsbrand

Lars Jerrhag

Likt en fladdrande insekt på florstunna vingar, dras vi mot lågan som brännande tär, av nyfiken närhet som rädslan betvingar av ett i åtrå, förblindat , mänskligt begär. Att hettan skall bränna…

Klicka här för att läsa hela »

Damskon

Lars Jerrhag

Där guppar en solblekt, utsliten sko sen länge ej buren och använd. Den låg där så stilla i badvikens ro, så ensam, förlorad och okänd. Den börjar berätta om vågburen färd, över havet, från…

Klicka här för att läsa hela »

Dikt till Havet

Lars Jerrhag

Dikt till havet Lars Jerrhag Du föddes i tidernas innersta nav, en blandning, av syre, väte och salt. Du täcker vår jord och kallas för Hav och befinner dig, samtidigt, överallt. Jag doppar min…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren