Ove Aronsson

Ove Aronsson

Jag är en glad pensionär som bor på Teneriffa vintertid och sjunger samt skriver

Publicerade verk: 5
Medlem sedan: 2019

Författarens noveller:

Svampplockning

Ove Aronsson

Det rasslade till i skogen. Alldeles vid stora vattenfallet kom en älg utrusande, skrämd av någonting. Kanske en varg eller hund. Lite omtöcknad tittade han upp mot himlen. Han hade inte riktigt klart…

Klicka här för att läsa hela »

FABIAN PÅ ÖN

Ove Aronsson

En enveten nordostlig vind pinade de låga buskarna ut på ön och på avstånd hördes en gök gala. Om en fågel kunde trotsa vädret en kylig vårdag så skulle väl Fabian ta sig ut ur stugan. Han…

Klicka här för att läsa hela »

Jag Lovar

Ove Aronsson

Jag Lovar © Ove Aronsson Novell Av Ove Aronsson Det blå ansiktet var färgat av blåbär och i den vänstra handen stack en träbit fram. En träbit som han hade försökt forma till en kanot med en…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Tacksamhet

Ove Aronsson

Vad finns att vänta på När vintern kommer Vad finns att vänta på När det blir vår Vad finns att vänta på När åldern kommer Att varje dag ur sängen Själv kunna gå När vintern kommer Och…

Klicka här för att läsa hela »

Vårens resa

Ove Aronsson

Snart åker vi hem till vår solvarma ö vi åker tillbaks till Kollungerödsjö vi åker tillbaks till solvarma klippor till skogar med granbarr och tickor vår längtan att se alla nära och kära vi…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren