Piraya73

Piraya73

En kvinna mitt i livet som lever med psykisk ohälsa. Har så länge jag kan minnas använt skrivandet som min terapi. Varje fredag kommer jag även att publicera mina fredagstankar, där jag bollar mina tankar med Fredag som om det vore en person. Ett koncept jag har använt mig av ett tag. Jag har en dröm om att publicera en bok där mina tankar kan hjälpa andra. Tills dess är jag här och om ni läser får ni gärna lämna en kommentar om vad ni tycker. Det hade värmt mitt hjärta.
Kram Maya Berg

Publicerade verk: 42
Medlem sedan: 2021

Författarens dikter:

FREDAGSTANKAR 8

Piraya73

Älskade vackra Fredag, idag är du blöt och kall. Vinden viskar till mig att ta det lugnt. Du behöver inte gå ut från bubblan av trygghet, du behöver inte ens titta ut, så säger den. Jag håller…

Klicka här för att läsa hela »

Varför

Piraya73

Oo vågor, vågor mina vänner Jag tillber er Söker er mästare av tro Skapade av drömmar och bländande illusioner Jag såg skenet på vattenytan Jag kände djupet som ett djup så nära Så bekant…

Klicka här för att läsa hela »

FRI...

Piraya73

Nattens svarta himmel Regnar ner på gatan Tystnaden i mig vill skrika Den håller fast mig Försöker tygla mig Men jag vill bort Bort från ensamheten Längtan är så stark Att min svaghet blir fullkomlig…

Klicka här för att läsa hela »

BILLY

Piraya73

Min son ingen är som du Stark och omtänksam En man du blivit nu Du föddes i en annan stad Så liten och fin Och du var alltid så glad Du var också så himla snäll Redan som liten Det var aldrig…

Klicka här för att läsa hela »

FREDAGSTANKAR 7

Piraya73

Fredag älskade underbara fredag Vart tog du vägen, varför gömmer du dig? Varför står du där och gråter i ett hörn, kom fram så att jag kan trösta dig. Du är inte ensam. Hela världen är med…

Klicka här för att läsa hela »

FREDAGSTANKAR 6

Piraya73

Fredag älskade fredag, idag är jag arg, arg och ledsen på allt hat som bryter ner oss, sakta sakta tills vi blir som små beståndsdelar, som vilsna små sandkorn i en värld av ovisshet. Antingen…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren