Tobey Rover

Tobey Rover

illustrator, designer, writer, & working class poet, traditional tatoo collector & vintage devotee.

Publicerade verk: 22
Medlem sedan: 2016
Författarens länk

Författarens noveller:

Maskinisten

Tobey Rover

Som ett, till synes, fallfärdigt skjul satt han för sig själv vid bardisken. Under det dova ljuset, som desperat försökte tränga sig igenom minst ett sekels lager damm och rök som flöt omkring…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Brev till de bekymrade

Tobey Rover

Systrar och bröder, som alla broar bränt. Från norr till söder, vars vindar aldrig vänt. Där är så många lågor, så hågat att bränna, som mistes uti mörkret, där ångest tryter strängast.…

Klicka här för att läsa hela »

Bara fara

Tobey Rover

Allt han önskat var en båt, redig nog för storm och åska, i oljat plank och rostfri plåt, han ville bort från tid och brådska. Allt han drömt var blott om kärlek, den evigt trofasta och vackert…

Klicka här för att läsa hela »

Visa för västkusten

Tobey Rover

Darrhänt vid kajen halsar han pilsner, bland rostiga vrak av fartyg från förr. Det eviga klanget av lyftkranars kedjor; likt kyrkornas psalmer, välsignande som våren, med sin blommande återfödsels…

Klicka här för att läsa hela »

Mor

Tobey Rover

Genom elden och röken och fallande skyar, utan tvekan, hon vandrat för sina käraste skull. Över bergen, genom åska och piskande kyla, hade hon burit våra bördor till hon slutligen stupat omkull.…

Klicka här för att läsa hela »

Hälsa på mig så länge havet är ebb

Tobey Rover

Sensommarsolen, på väg ned emot dess dalar. Dimman stiger på, nätterna har blitt svala. Du sitter i din korgstol med en cigarett i din hand. Du talar om för mig hur du vill ha ditt hår, och drar…

Klicka här för att läsa hela »

Snösparven

Tobey Rover

I bröstfickan vilar en hjälte, så trött, som stupat långt ifrån trädkronor ned. Lindad i snövit näsduk, som nu färgats rött, av blodet som strömma emot evighetsfred. Vingarna har stelnat,…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren