Drama noveller

Letar du efter en drama novell? Vill du publicera en drama novell? Då har du kommit till det perfekta stället på nätet. Här nedan hittar du alla noveller av kategorin drama.

Dom senaste drama novellerna:

Hemligheter

Carina Hansson Zümendorf

Hemligheter Kyrkoklockorna hade tystnat och begravningsföljet hade lämnat kyrkogården. Vädret var däremot helt strålande. Solen lyste och himlen var blå med lite lätta stråk av moln. Byns invånare…

Klicka här för att läsa hela »

Lönesamtalet

Martina Eriksson

Maj-Britt kom ut från chefens kontor med rosiga kinder. Hon log ett ansträngt leende mot mig och sa med en suck: ”Man får vara glad för det lilla, det hade kunnat bli noll. Snart din tur va? Lycka…

Klicka här för att läsa hela »

Björnvinter

Martina Eriksson

Aprilsolen letar sig fram mellan de nakna trädgrenarna i minneslunden. Två änder simmar omkring i dammen och kabbelekan längs kanten kommer snart att slå ut och lysa upp med sin gula färg. Jag är…

Klicka här för att läsa hela »

Klöver och midsommarnatt

Mr. Klädhängare

-Nu, vädret. I Stockholms län så ser det ut som att det kommer bli 34 grader, vilket är mycket ovanligt. I år så har vi haft en fruktansvärt varm sommar, men imorgon är på en annan nivå. Väderleksrapporten…

Klicka här för att läsa hela »

Vinter

Sigvard Läth

Det var en ihållande kyla hela veckan och temperaturen låg konstant under noll grader Celsius. Snön hade stormat fram under hela veckan och det var minst 30 centimeter snö på marken. Pendeltågen…

Klicka här för att läsa hela »

Sociala mål

Hemligt Namn

Vi satt på tåget, jag satt längst in på fönsterplatsen i tågets riktning där jag alltid sitter. Eva såg upp på mig hon var bara 13 år gammal och hade precis börjat sminka sig svarta ögon svarta…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta drama novellerna:

Julians hemlighet

Tonica

Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…

Klicka här för att läsa hela »

Livet efter

Nicholas Mackin

I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…

Klicka här för att läsa hela »

Frank

Heikki Pohjolainen

Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…

Klicka här för att läsa hela »

Hanna!

Juniior Evelina Pedersen

"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…

Klicka här för att läsa hela »

I skuggan av Ådalen

Gun Kihl

”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…

Klicka här för att läsa hela »

Gula resväskan; Stockholm

Arne Fredriksson

Tidig augustimorgon. Redan ljust ute. Småljumt. Sommarens sista ljuva dagar. Lätt dis i luften. Fläckvis med mindre grå moln på himlen. Anar något på väg. En vändpunkt i livet. Står vid Köpings…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren