Drama noveller - Sida 3

Livets cykel på två hjul

Nicole Bevenhall

Det droppar snabbt från maskinen som Karl har stående i köket. Han ska bjuda mig på kaffe, men som med så mycket annat i livet så gör Karl kaffet på sitt eget sätt. Född Karl Drais von Sauerbonn…

Klicka här för att läsa hela »

Vårkänslor

Nicole Bevenhall

Han kände vårsolen träffa nosen och den varma vinden smeka hans vinterfrusna kropp. Han öppnade ögonen. Överallt omkring honom trängdes varma kroppar på yta så liten att dubbelt vore nog. Staketet…

Klicka här för att läsa hela »

En sannerligen dålig dag

Okänd

PIP! PIP! PIP! Hon öppnade yrvaket ögonen och drämde genast till väckarklockan, fast kanske lite hårdare än vanligt, eftersom den ramlade ner i golvet med en ordentlig smäll. Fan, nu var hon kissnödig…

Klicka här för att läsa hela »

En efterlängtad frihet

Okänd

Ända sedan flytten hit hade allting varit ur balans. Långa pass på caféet som aldrig verkade ta slut, och räkningar som hon nätt och jämt kunde betala. Arvet från hennes mamma höll redan på…

Klicka här för att läsa hela »

ÄKTENSKAP I KRIGSTILLSTÅND

Sten Wiking

Det är krig ute i Europa. -Det har det vare i tvåtusen år i hela världen så länge det funnits två människor. Ja,vårt krig har ju hållit på i snart tretti år. -Är det inte dags för en fredsförhandling…

Klicka här för att läsa hela »

NÄR KRIGET VÄNTAR

Sten Wiking

Tror du de bli krig ? -Tro fan att de bli krig, va ska dom anställda inom krigsindustrin annars leva av ? och inte fan lönar de sig gå å va sysslolös heller. -

Klicka här för att läsa hela »

DECKARFÖRFATTAREN

Sten Wiking

Hur är det att vara deckarförfattare egentligen ? -Det är idel anklagelser och stämningar på att någon anser sig kränkt, misstänkliggjord och oskyldigt anklagad. Inte av läsare väl !? -Jo, det…

Klicka här för att läsa hela »

En kamp du vet inget om

Ekaterina Peresypkina, Olesia Popovych

Han vaknade mycket tidigt. Tidigare än solen gick upp över Stockholm. Tidigare än bussar började röra sig sakta i morgonens dimma. Han steg upp direkt. Det var en stor dag. Dagen hans största dröm…

Klicka här för att läsa hela »

Familjen olycklig

Felix Cileli

-Ge mig min telefon, jag måste hålla mina dagar på snap! vrålade Michaela. Pappa går iväg och låter tjejerna bråka ifred, han slår på teven och höjer volymen. -Du får inte tillbaka din telefon…

Klicka här för att läsa hela »

Ett felaktigt beslut

Antonio

Varje dag i Gustafs liv var ganska monoton. Han vaknade klockan åtta på morgonen, duschade och åt frukost. Kaffe utan mjölk med ett sackarinpiller, en kanelbulle och ett äpple. Alltid detsamma. Sedan…

Klicka här för att läsa hela »

Ios 87

Sigvard Läth

Dionysos älsklings ö med fri sprit och fritt sex. Härliga vita stränder på ön mitt i den grekiska övärlden. Där Zeus och hans älskarinna Io, enligt grekisk mytologi undvek hans hustru Hera.…

Klicka här för att läsa hela »

En Förbjuden Kärlek del 1

Okänd

Jag vaknade med ett ryck. Jag kollade på klockan och såg att den var halv nio. Jag var tvungen att gå upp om en halv timme. Idag har jag mycket att göra tänkte jag och suckade. Ibland undrar jag…

Klicka här för att läsa hela »

Ljuset brinner

Annis92

Min mage låter. Min mage gör ont. Igen. På somrarna gör det inte så mycket. Då är det varmt och soligt. Även om solen inte skiner så gör det inget. Det finns massa annat att tänka på. Det…

Klicka här för att läsa hela »

En sista dans

Arne Björn Fredriksson

Sent på kvällen. Restaurangen har fyllts på. I baren sitter det unga tjejer och killar, mestadels tonåringar, medan några par svänger runt på dansgolvet. En lokal orkester spelar tafatt bland annat…

Klicka här för att läsa hela »

Vaknar vid sjutiden

Arne Björn Fredriksson

Vaknar vid sjutiden. Känner mig fräschare. Ombytt med ny ljusblå skjorta och en mörk kavaj. Promenadskorna avtorkade och lätt putsade med en handduk. Ingår i rummets pris. Släntrar sedan ner till…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta dramanovellerna:

Julians hemlighet

Tonica

Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…

Klicka här för att läsa hela »

Livet efter

Nicholas Mackin

I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…

Klicka här för att läsa hela »

Frank

Heikki Pohjolainen

Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…

Klicka här för att läsa hela »

Hanna!

Juniior Evelina Pedersen

"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…

Klicka här för att läsa hela »

I skuggan av Ådalen

Gun Kihl

”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…

Klicka här för att läsa hela »

Gula resväskan; Stockholm

Arne Fredriksson

Tidig augustimorgon. Redan ljust ute. Småljumt. Sommarens sista ljuva dagar. Lätt dis i luften. Fläckvis med mindre grå moln på himlen. Anar något på väg. En vändpunkt i livet. Står vid Köpings…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren