Drama noveller - Sida 2

Pia Knark

Sigvard Läth

Hon är bra på att förtala personer på sociala medier, det har jag själv erfarenhet av. - Du har arbetat som socialsekreterare och mina pojkar har haft problem med knarket. Så det är anledningen…

Klicka här för att läsa hela »

Hela sanningen, bara sanningen

Tomas Palmér

Jag var inte förberedd. Men förmodligen kände jag mig smickrad. Fast jag hade kunnat säga nej, artigt säga nej tack när jag förstod vad det handlade om. Sett i ljuset av vad som sedan hände, det…

Klicka här för att läsa hela »

Drömzonen

Tomas Palmér

På Jysk är det lågt i tak och luften känns kompakt. Liksom hoptryckt, som om det är alldeles för mycket luft som ska få plats på för lite utrymme. Sängarna står längst in. Vägen dit kantas…

Klicka här för att läsa hela »

Livet i Ciudad de México

Sigvard Läth

När jag duschar måste jag ha en plan eftersom varmvattnet försvinner ur röret som kommer ut från den kakelbelagda väggen efter 2 minuter. Duschspridare saknas givetvis. När jag tvättat kläderna…

Klicka här för att läsa hela »

Turkiskt bad

Sigvard Läth

Efter några veckors vistelse i Turkiet, så var det dags att besöka ett turkiskt bad i Istanbul tillsammans med några nyfunna danska vänner. - Tror ni att de tar emot oss, vi är ju i alla fall utlänningar,…

Klicka här för att läsa hela »

Skolan

Elis Lundevi

Skolan är som ett fängelse man måste vara där. lärarna är sov vakter de kan bara ta min telefon slut

Klicka här för att läsa hela »

Jag var bara ett barn

Anonym

Om jag kunde gå tillbaka, så skulle jag säga gör det inte. De kommer orsaka dig så mycket ångest och jobbiga tankar. Du kommer känna dig äcklig och oälskad. Men vi kan inte vrida tillbaka tiden,…

Klicka här för att läsa hela »

Bara ett rutinbesök

Bernt Lundh

BARA ETT RUTINBESÖK Den gamle mannens hand darrade lätt när han förde kaffekoppen mot sina läppar och försiktigt drack en klunk. Det ångade från den varma drycken och det skramlade lätt när…

Klicka här för att läsa hela »

År 2061

Sigvard Läth

Pandemierna hade kommit slag i slag de senaste årtiondena. Miljontals med människor hade dött i omgångar, världen över. De som drabbats värst var de äldre. Mycket på grund av att balansen i naturen…

Klicka här för att läsa hela »

Minnen

Jeanette Jansson

Den gamla skylten Hon hittade den i en låda när hon städade igår. Oj, den hade hon nästan glömt. Skylten där det stod: Välkommen hit. Linus hade skrivit den själv när han varit kanske sju år.…

Klicka här för att läsa hela »

Spiraltrappan

Ann-Marie Du Plessis

Beslutet är fattat. Jag ska ända upp. Det blir lättare då, när allt är på avstånd och inte så nära. Intigheten däruppe lockar mig. Spindelnät kletar sig fast i ansiktet. Det är spindlarnas…

Klicka här för att läsa hela »

Fadren på Konstnärliga teatern (Själens ingenjörer)

BC Sundgren

Personer: Olga Tjechova, skådespelare. Misja Tjechov, skådespelare. Konstantin Stanislavskij, regissör. Michail Bomgard, översättare, läkare. Vladimir Majakovskij, poet. *** Premiär på Strindbergs…

Klicka här för att läsa hela »

Prinsen och Hjorten

H.S. Jaatinen

Jag springer genom min tonårs vida jaktmarker, en pilbåge i ett fast grepp i ena handen och den varma solen mot min hud. Snön knastrar under mina fötter och en isande vind viskar om kalla nätter.…

Klicka här för att läsa hela »

" "

När man skriver tänker man i de flesta fall på utformningen av en mening och det grammatiska rätten som måste äga rum. Ortografi måste respekteras då man krigar mot en fiende. Jag tycker om att…

Klicka här för att läsa hela »

Berättelsen om STURE

Joel

Sture är gammal och kort, han har fullt med leverfläckar på huden som han måste smörja in annars bränns dom i solen och blir svarta och luktar bränt. Sture sa för sig själv "jag ska träna och…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta dramanovellerna:

Julians hemlighet

Tonica

Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…

Klicka här för att läsa hela »

Livet efter

Nicholas Mackin

I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…

Klicka här för att läsa hela »

Frank

Heikki Pohjolainen

Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…

Klicka här för att läsa hela »

Hanna!

Juniior Evelina Pedersen

"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…

Klicka här för att läsa hela »

I skuggan av Ådalen

Gun Kihl

”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…

Klicka här för att läsa hela »

Gula resväskan; Stockholm

Arne Fredriksson

Tidig augustimorgon. Redan ljust ute. Småljumt. Sommarens sista ljuva dagar. Lätt dis i luften. Fläckvis med mindre grå moln på himlen. Anar något på väg. En vändpunkt i livet. Står vid Köpings…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren