3ofhearts

3ofhearts

14 år
Jag blev nyligen intereserad av poesi genom skolan, men att skriva är knappast något nytt! :)

Publicerade verk: 11
Medlem sedan: 2022

Författarens noveller:

Dom

3ofhearts

Hon var alltid så övertygad om att vägkoner var slalombanor. I sin gamla skruttiga traktor bil eller fyrhjuling, körde hon som om polisen jagade henne, bildligt och bokstavligt talat. Hon förstod…

Klicka här för att läsa hela »

Samma Person

3ofhearts

Ett litet barn springer på skogsstigen. Barfota och barbent, ingen jacka trots den kyliga årstiden. Marken är klädd i färgglada löv, himlen upplyst av solen sista strålar, en varning av nått slag.…

Klicka här för att läsa hela »

Porslin Gudarnas Förbanelse

3ofhearts

Stormar är att förväntas. Såklart skiljer det sig från säsong till säsong, men stormar är lika självklara som det populära tjejernas insta upplägg. Inget mot dom, för det flesta är faktiskt…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Just a sec

3ofhearts

Somewhere along the way, I hurt someone I didn’t mean to And I learned at last That life is not meant for us In the end, I think I regretted all the matches I burned up But those that didn’t last…

Klicka här för att läsa hela »

Kemikalier, mitt hjärta

3ofhearts

Ömsesidig säkerställd förstörelse Ett stilla land, öde och förödelse Står vi kanten, lever där med Tankar på slutet, tänker på avsked En osäker balans av idioti Mellan raderna, en obestämd…

Klicka här för att läsa hela »

Åh, mitt kära skelett

3ofhearts

Se hur min hud klär mitt skelett Jag tror ändå att jag är dum nog Som tror att det kan bli lätt Lite bakgrundsmusik, då när jag dog Men det kändes nästan möjligt Det var innan jag förstod Nu…

Klicka här för att läsa hela »

Själen från bron

3ofhearts

Samma hus, andra båtar Ge det en, två, tre vårar Fem träd i trädgården, Ger äpplen som ruttnar innan dom träffar marken Samma hus, andra båtar Nya människor Nya skor I hallen står en själ…

Klicka här för att läsa hela »

Det svider till

3ofhearts

Mina tänder gör ont Är detta normalt Min näsa brinner Fast det är svalt Och mina ögon rinner Fast det kändes ju rätt För att kärlek är blind Är det lätt att trampa snett I ögat på en virvelvind…

Klicka här för att läsa hela »

Tomt hjärta

3ofhearts

Tomma väggar, tom hjärna Öppen hand, öppet hjärta Sitter stilla timme på timme Kan man ändra på sig; sitt sinne och minne Fyra tomma väggar, tomt tak och tomt golv Imorgon tar jag studenten,…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren