Emilia Wahlgren

Emilia Wahlgren

Emilia Wahlgren, född 1984 i Angola, är en jurist och författare uppvuxen och bosatt i Stockholm. Kriminalromanen ”Moraliskt fördärvade” är hennes debutroman, följt av den fristående uppföljaren i form av en novellsamling vid namnet ”Skimrande eljest”.
Hon är sedan år 2023 aktuell med relationsnovellen ”Virvelns vemod” utgiven av Joelsgården Förlag.

TikTok: jurist.ew
Twitter: jurist_ew

Publicerade verk: 4
Medlem sedan: 2023
Författarens länk

Författarens noveller:

Virvelns vemod (baksidestext)

Emilia Wahlgren

Studenten Alda Barros Lindblom, [25 år], är nybliven singel och njuter av en god middag tillsammans med sin bästa väninna en helt vanlig måndagskväll. De samtalar om kärleken och livet i allmänhet,…

Klicka här för att läsa hela »

Skimrande eljest (provläsning)

Emilia Wahlgren

"Moder Tea dos Santos - Hösten 2003". Molnen smälte och regnet tätnade medan det föll ljudlöst över en förort, söder om Stockholm. Vattendroppar letade sig in överallt i takt med moder Teas skyndsamma…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Tårar och sorg

Emilia Wahlgren

Tårar och sorg jag lider I mitt hjärta känner jag hur det svider Hur ska jag få allt det här att gå ihop Nu när du har flugit upp Jag tittar mot världen och avundas, För den har ju ha dig som…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens artiklar:

Att skapa annorlunda kvinnliga huvudkaraktärer

Emilia Wahlgren

Att skapa annorlunda kvinnliga huvudkaraktärer är både roligt och tufft, men framför allt den viktigaste delen i mina skrivprojekt, eftersom karaktärerna i fråga bär berättelserna från början…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren