Helga Korpvinge

Helga Korpvinge

Jag är rätt ny till skrivande och att publicera här är förhoppningsvis ett sätt för mig att bli bättre! ^^ Tänker publicera små kortare texter eller scenarion här och hoppas att det är något som någon kan uppskatta. Jag går en skrivarkurs (som jag just börjat på) och jobbar på en bok som jag inte kommit långt på än. Men hoppas kunna bli klar med den nån gång i år, eller åtminstone komma långt på den.

Publicerade verk: 3
Medlem sedan: 2022

Författarens noveller:

En mumin vinter historia

Helga Korpvinge

Solen steg långsamt över isen och speglade sig i den. Too-ticki satt vid bryggan och såg ut över snön som skiftade färg i och med att dagen inträdde. Hon kände sig nöjd. Hon gillade känslan…

Klicka här för att läsa hela »

Shere Khan

Helga Korpvinge

Han går runt bland buskarna. Han känner solen på ryggen. Han dödade nyss en elefantkalv. Blodet finns kvar i munnen och han känner smaken av det. Det finns andra bytesdjur i närheten han skulle…

Klicka här för att läsa hela »

Det vita rummet

Helga Korpvinge

Hon hade suttit instängd i det lilla svarta rummet i tre dagar nu. Hon hade räknat tiden, dels för att slippa tänka på vad som väntade henne, och vad som hänt henne. Dels för att där inte fanns…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren