Mångatan

Mångatan

En ung tjej som inte vet vad hon ska göra med allt hon skriver

Publicerade verk: 18
Medlem sedan: 2020

Författarens noveller:

Odödlig

Mångatan

Jag sätter händerna på ratten medans hon hoppar in i sätet bredvid mig och sparkar upp fötterna. Lutade bak i sätena, med biltaket nedfällt och laddade med snacks och godis som skulle räcka i…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

En annan skepnad

Mångatan

Ni säger ”vi hatar inte dig” men sedan så vänder ni er om och hatar på allt det som gör mig mig jag är född i smutsen, och jag kommer dö där pressad ihop, såsom jag föddes lär jag leva…

Klicka här för att läsa hela »

Här är min dagbok

Mångatan

Vem är jag, efter allting? Spelar det någon roll? Här och nu är vi båda utstötta Jag är mer än vad de väljer att se men vem ska döma dem Jag hoppas att någon om hundra år läser min dagbok…

Klicka här för att läsa hela »

Gatorna

Mångatan

När de sedan frågar om det var värt det, önskar jag att du kan svara att ja, det var det, utan tvekan eller ångran, för jag är inte säker på att jag kan göra samma sak. Jag hoppas att du förstår…

Klicka här för att läsa hela »

Frankensteins monster

Mångatan

Jag sitter på nedersta trappsteget Huvudet i mina händer, för jag är trött, så trött, och jag vet inte vad röda skyar ska betyda Pressar mina handflator mot ögonen tills det gör ont i huvudet,…

Klicka här för att läsa hela »

Nebulosa

Mångatan

Som jag ser det, så är vi det största denna värld någonsin skådat. Början av en nebulosa. Stoft och damm från föregångare och nu blir vi tyngre, rikare. Vi är medelpunkten, såsom vi blossar,…

Klicka här för att läsa hela »

Skulle jag låtit dig?

Mångatan

Jag antar att det var spännande i början fingertoppar, känslor under taket, andetag i min hand bakom ryggen bräckligt och så fruktansvärt Vårt att det ömmade i mitt bröst skulle jag leva till…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren