Stina Enroth

Stina Enroth

Skriver både för nöjes skull och för att det är ett för mig bra sätt att samla tankarna och uttrycka i ord vad som rör sig i huvudet och hjärtat, något som annars kan bli lätt kaotiskt. Om sedan någon annan gillar det, så mycket bättre!

Publicerade verk: 4
Medlem sedan: 2020

Författarens noveller:

Doften

Stina Enroth

Hej. Hon står på parfymavdelningen på Åhléns med ryggen mot gången och näsan i en parfymflaska och ser inte den som tilltalar henne. Det behövs inte. Den rösten känner hon igen varsomhelst närsomhelst.…

Klicka här för att läsa hela »

Min allra käraste dotter

Stina Enroth

Min allra käraste dotter… Någongång när du själv får barn, kommer du att förstå min oändliga kärlek till dig och hur lätt det är att man i sin iver att skydda sina nära och kära, faktiskt…

Klicka här för att läsa hela »

På besök i tiden

Stina Enroth

På besök i tiden - Vad skulle jag ut i detta vädret och göra ? muttrade kvinnan bakom ratten ilsket för sig själv. Den lilla röda Fiaten for kors och tvärs över den blixthala vägen. Snön yrde…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

En ensam ton , Ögonblick

Stina Enroth

En ensam ton… En ensam ton i rymden aldrig sjungen av ingen hörd. Irrar vilsen från stjärna till stjärna. Söker en röst. Vill bli sjungen, vill bli hörd. En ensam ton, i evigheten. Ögonblick…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren