Taleptox

Taleptox

En ingenjör som skriver dikter, essäer och noveller. Mina texter är oftast konstnärliga skönlitterära fiktioner i det abstrakta. Varje likhet med verkliga händelser är en tillfällighet och bygger på en människas logiska inbillningsförmåga. Oftast bygger mina texter på sådant jag varit med om eller hört talas om som jag sedan skapat, omvandlat och förändrat till skönlitterära fiktioner.

Publicerade verk: 18
Medlem sedan: 2024

Författarens noveller:

Kärleksmästaren

Taleptox

En del människor blir bearbetade av andra vuxna människor redan från 1 års ålder och långt in i sena tonåren, medans andra har en bra barn och ungdom och får vänta med att bli bearbetade tills…

Klicka här för att läsa hela »

Porträtt av en granne

Taleptox

Ett nervöst förädlat lidande. I ett trapphus på en gata i en helt vanlig stad bodde det några hyresgäster. Dels en kvinna och ovanpå i lägenheten ovanför henne en man. Hon hette Anita och var…

Klicka här för att läsa hela »

En jobbansökan och en cykeltur

Taleptox

Jag hade sökt ett utannonserat jobb på ett statligt verk som dataadministratör. Jag åkte bil dit och parkerade på en parkering i närheten, och kom dit och två personer mötte mig i entrén. Jag…

Klicka här för att läsa hela »

Skapandets ordgåta

Taleptox

På den religionsvetenskapliga institutionen arbetade Rabbi Goldberg som lärare. Han var i 50 års åldern och märkt av erfarenheter av åldern och livet. Han väntade besök idag av 2 av hans studenter.…

Klicka här för att läsa hela »

Beviset

Taleptox

På en skogsväg i mellan Sverige kom en ensamen man med en plastpåse gående med bestämda självsäkra steg. Han hade parkerat sin bil 500 meter ifrån på en mindre skogsväg till det hus han var…

Klicka här för att läsa hela »

Utpekningen – en obehaglig historia

Taleptox

Detta är en ruskig och obehaglig historia om två vänner som kom varandra på kant här i livet. Efter några års umgänge vände de sig mot varandra. En man beslutade sig för att åtgärda en annan…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Haahaauuj

Hejsan hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

Haahaauuj

På andra plats denna veckan: Petterbroberg