Jag älskar dig dikter - Sida 3

Stunderna vi minns.

Fredrik Trulsson

Åter fick jag frågan, kan du inte skriva något vackert om mig, en fråga som är svår att ställa, men svårare att svara på rätt. För även om det mesta blir vackert, när det handlar om dig är…

Klicka här för att läsa hela »

Knuten

Fredrik Trulsson

Jag skulle vilja ha dig, som kvinna och som vän, för du är inte som någon, jag känner igen. Du har så många sidor, en människa kan hålla av, i mitt liv skall du en gång bli, centrum i mitt nav.…

Klicka här för att läsa hela »

Kärlek utan slut.

Fredrik Trulsson

Verklig kärlek besegrar döden, för evigt finns jag där för dig. Våra sammantvinnade öden, du kom och finns nu här hos mig. Du och jag blev vi, nu står vi, ser hur livet för oss slår ut. Såsom…

Klicka här för att läsa hela »

Kärlekens små ljus

Sophie

Vid ett köksbord sitter ett par i ett varmt samtal Han reser sig sakta upp Böjer sig fram Kysste henne flyktigt på munnen Kvinnan sitter kvar på stolen Skenet från ljuset lockar sinnena Skuggorna…

Klicka här för att läsa hela »

Min katt

Fredrik Trulsson

Min stora katt du är och oj vad jag håller dig kär. Behöver jag någonsin ömhet, är du ständigt där och ger mig det. Intelligent liten krabat, som fnyser åt okänd mat. Den mest älskade katten…

Klicka här för att läsa hela »

Skateboard

Hejsan123

En långsam gubbe springer i skogen Ett snigel åker ikapp gubben på en skateboard. Men gubben tappar sin käpp Och bromsar skateboarden Snigeln blir rädd

Klicka här för att läsa hela »

Jag glömde att vara kär

Gabriel Andersson

Jag minns inte om det är veckor eller dagar Det gör ont att tänka på orden du sa Jag får inte prata med dig för våra lagar Men nu önskar jag att du mår bra Att jag aldrig insåg att jag var kär…

Klicka här för att läsa hela »

Jag har hittat en ljuvlig mening

Bengt Malmsten

Älsklingen min, jag har hittat en ljuvlig mening den handlar om vår förening "Jag älskar Dig" för vi älskade i natt... Tillsammans blev det en ljuvlig mening Ja, ett epos om kärlekens förening

Klicka här för att läsa hela »

Du är dyrbar i mina ögon och jag älskar dig

Bengt Malmsten

Dina ögon är som solskenets strålar Ditt leende som midsommarens blomster Du är dyrbar i mina ögon och jag älskar Dig Du kommer för alltid att bo i mitt hjärta När jag vaknar tänker jag genast…

Klicka här för att läsa hela »

Magi i sommarnatten

Bengt Malmsten

Två katter som leker tafatt Långsträckta sandstränder som lockar nakna fötter Klintar som växer sig höga Magi i sommarnatten, minnet av dig, min sköna... Taxi för två, skyndade på, tog oss…

Klicka här för att läsa hela »

Kärlekspoesi

Bengt Malmsten

Du - är det vackraste jag vet Du - är min egen dröm Du - jag minns dig än, Du - är så het Du - är så innerlig och öm Du - är Du, min bästa vän...

Klicka här för att läsa hela »

Jag knackar på din dörr

Bengt Malmsten

Sent en kväll knackar jag på din dörr Ställer mig där, viskar och undrar: "Är allt som förr?" Du öppnar dörren, släpper mig in, säger: "Javisst!" "Men jag har saknat dig, känt mig övergiven,…

Klicka här för att läsa hela »

Till dig

Fredrik Trulsson

Vi råkas allt som oftast, säger hej och pratar ibland, men jag önskar och jag drömmer om att hålla din hand. När arbetet slutat för dagen och jag mig hemåt beger, så är det som jag ser framför…

Klicka här för att läsa hela »

Jag ska klättra upp i ett träd

Bengt Malmsten

Jag ska klättra upp i ett träd för att få veta hur det är med dig Det var så länge sen jag såg dig Och jag vill så gärna se dig igen Därför klättrar jag upp i ett jätteträd Lämnar marken…

Klicka här för att läsa hela »

Jag lyssnar länge

Bengt Malmsten

Jag lyssnar länge, jag ger dig mycket tid Jag vill att Du ska må bra och vill ge dig en inte frid När Du skrattar och när Du ler Då jublar mitt hjärta ännu mer Jag vill sätt in mig i din situation…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren