Jag älskar dig dikter - Sida 5

Drömmerier

Bengt Malmsten

Jag ska ägna mig åt drömmerier. Varje natt samma sak. Härliga drömmerier. Där finns äppeljuice. Där finns gröna ängar. Där finns en viss bil. Och där finns Du...

Klicka här för att läsa hela »

Edith

Fredrik Trulsson

En ängel kom ned till oss alla, hon landade, satte sin fot. Där vi en gång var ledsna och kalla, så sjöng hon oss glad med en not. För Edith är sången vi sjunga, med glädje och hängivenhet.…

Klicka här för att läsa hela »

Leonard

Fredrik Trulsson

Han är liten han är härlig, han är nästan alltid ärlig, alla släktingar de ler, när de Leonardo ser. Vilka höjder jag än når, min tanke till Leonard går, vet att han finns där, älskad alltid,…

Klicka här för att läsa hela »

En enda

Fredrik Trulsson

Det finns blott en som får mig att känna så, att vi två för evigt tillsammans skall vandra på. När hon ligger där och sover i min närhet vill jag vara, kvar vid hennes varma sida alla dagar,…

Klicka här för att läsa hela »

60-bast

Fredrik Trulsson

Från huset på höjden hörs glädje och skratt och källan till detta är ej något spratt. Vi firar en man, som vi håller av en morbror, en son, en make, en vän. Vi umgås, vi äter, vi roar oss…

Klicka här för att läsa hela »

Världsmästaren

Fredrik Trulsson

Efter åttio år, den ej fäller en tår, som när han tillbaka blickar, för sig själv belåtet nickar och tänker på allt han håller kärt, ja allt det som gjort mödan värt. En underbar maka, vars…

Klicka här för att läsa hela »

Annelie

Fredrik Trulsson

Min kära faster hon har alltid vandrat med mig, aldrig svikit, inte tvekat, alltid en trygghet i sig. Om du någonsin känner att jag kommer till korta, med att visa min smärta över att ha dig så…

Klicka här för att läsa hela »

Pappa Tommie

Fredrik Trulsson

Min käre far så snäll och rar en riktig karlakarl. En klippa stark till stöd och skydd ett ljus på min väg genom livet. Din humor, din glädje de får mig att le. Din värme, din klokhet, kan skydda…

Klicka här för att läsa hela »

Någon som du

Fredrik Trulsson

När jag vaknar, kan det vara, någon som du, en antydan, en aning, någon som du. I morgonsolens ljus, i vårvindens sus, i älvarnas brus, någon som du. Jag ej förstår min lycka, någon som du, hos…

Klicka här för att läsa hela »

Monika

Fredrik Trulsson

Som ett ljus i våra liv du kom och än en gång kunde livet börja om. Ett stort och gott hjärta att värma sig vid, du skingrade mörkret och gav lite frid. Av Monika finns det såklart bara en, så…

Klicka här för att läsa hela »

Cecilia

Fredrik Trulsson

Jag glömmer aldrig hur du kom hit till mig, personlighet, värme, jag älskade dig. I mitt hjärta med ett leende du sådde ett frö, som vi nu vet aldrig kommer att dö. Vi såg en film, du i min famn,…

Klicka här för att läsa hela »

Forfatterlivet

Flemming Rasmussen

Forfatterlivet et liv med romantik et liv med historier et liv med livskvalitet

Klicka här för att läsa hela »

Islands

Mikael Bastenius

Angels from islands will end their journey and the life will begin for them who are born but not are alive

Klicka här för att läsa hela »

Du är aldrig mer ensam

Främling

Att känna din ensamhet gör mig ensam. Vår kontakt, så oförklarlig kraftfull. Förbundna i något bortom det vi kan uppfatta. Sammanförda i en önskan från förr: Att åter bli förenade; återknyta…

Klicka här för att läsa hela »

En julestjerne

Flemming Rasmussen

En julestjerne den sad der i toppen et rigtigt juleeventyr.

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren