Jag älskar dig dikter - Sida 4

Underbara Du

Bengt Malmsten

Du förvandlar min värld till glädje Du ger liv åt allt och jag ler och ler Jag sträcker mig efter dig, jämt Fångar dig med mina ord, mer och mer Ensamheten är som bortblåst nu, ditt solsken värmer…

Klicka här för att läsa hela »

Snart, mycket snart...

Bengt Malmsten

Snart, mycket snart blir det i sanning underbart Om bara någon sekund ska vi ha en kärleksstund Nu är klockan kvart i sju Snart, snart, det är dags nu... Vi älskar, Du smeker mig Jag mättar mig…

Klicka här för att läsa hela »

Äntligen är Du här!

Bengt Malmsten

Äntligen, äntligen är Du här Och värmen likaså Precis så känns det när man blir kär och är två Du tar mig med storm, l ockar fram det bästa Du gör att jag kommer i form Det säger väl det…

Klicka här för att läsa hela »

Visste Du?

Bengt Malmsten

Om Du visste Om Du kunde förstå Se mig som jag är Se mig just så Visste Du? Kände Du till? Då förstår Du att jag vill När vi möts kan jag inte vara still...

Klicka här för att läsa hela »

Sånglärkan

Bengt Malmsten

Nästa gång Du tar en promenad ska jag sjunga för dig Jag ska sätta mig på en gren och sjunga mina melodier Jag tar ton och drillar en stund Jag kvittrar kärlekens lov Som en sjungande sånglärka…

Klicka här för att läsa hela »

Bästa festen

Bengt Malmsten

Jag tänder tusen mysljus Jag fyller badkaret med skum Sen häller jag upp två glas champagne Sen börjar vår fest Livet lever - äntligen!

Klicka här för att läsa hela »

Ändamålet helgar medlen

Bengt Malmsten

Den är underbar Där är jag kvar Ändå - när allt hamnar på ända Jag bakar med iver Jag bakar med frenesi En ljuvlig kaka Jag vill så gärna smaka Mina händer hjälper mig att minnas precis allt…

Klicka här för att läsa hela »

Du är Du

Bengt Malmsten

Du är Du Ingen är som dig Bara Du

Klicka här för att läsa hela »

Bästa besöket

Bengt Malmsten

Jag har besökt himlen. Jag har varit i helvetet. Men bästa besöket var i dig. Varmt, omfamnande och innerligt.

Klicka här för att läsa hela »

På väg

Bengt Malmsten

Jag är på väg till dig Bussen skakar Vägen är så gropig Jag skyndar mig nu Skymningen är här Du kommer springande och möter mig Inga ord behövs Vi är här bägge två Din kram och din kyss…

Klicka här för att läsa hela »

Ett underverk har hänt

Bengt Malmsten

Jag HÖRDE din röst och fann tröst. Jag HÖRDE dig men inte inuti mig. WOW - det blev dubbelslag! WOW - vilken underbar dag! En film spelades upp för mig. Mina många minnesbilder av dig. Ett underverk…

Klicka här för att läsa hela »

Beroende

Bengt Malmsten

Jag är beroende av ditt förtroende. För att känna mig hel trots mina många fel. Jag samlar allt förtroende jag kan få, och insuper dess helande verkan då och då. Som liten människa, fast ändå…

Klicka här för att läsa hela »

Uppvaktningen

Bengt Malmsten

Jag ser ditt leende och vill dela det med dig. Jag tar emot ditt seende och vill vara allt för dig. Mina läppar vill bli ett med dina Jag törstar efter dig. Mina händer vill smeka, mina fingrar vill…

Klicka här för att läsa hela »

Älskade Älskling, Älsklingen Min

Bengt Malmsten

Jag vill vara där Du ör Andas samma luft som dig Se samma saker som Du ser Känna det Du känner Du är mitt tyngtäcke som övertäcker mig och sammanflätar Dina fingrar med mina Som tar mig ned på…

Klicka här för att läsa hela »

Älskade Älskling

Bengt Malmsten

Älskade kvinna. Älskade vän. Jag ser solen i dina ögon och lustan i din kropp. Ge mig din hand så får Du mitt hjärta. Älskade Älskling. Nu grönskar grönskan, nu blommar blomman Du bär. Låt…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren