Jag älskar dig dikter - Sida 2

Förgätmigej

Fredrik Trulsson

Jag hoppas du vet att jag kan se dig, för den du verkligen är. Kanske en kärleksförklaring, säg, jag har dig så ofattbart kär. Varje dag med dig ett mirakel, av allt man kan tänka sig. Som om…

Klicka här för att läsa hela »

Lust och fägring stor

Sophie

Lusten i dina ögon Pussmunnen Dina glansiga ögon Din nakna hud Knottrorna på huden då du fryser Mitt i sommaren Dofterna eggar din djuriska lust Du äter upp mig i ett stycke Heta möten föder nya…

Klicka här för att läsa hela »

En fransk dikt

Tindra Oshaug

Regarde moi et je suis à toi Écoute moi, veux tu être à moi? Touche moi tu es à moi, seulement à moi Aime-moi et je jure d’être toujours à toi

Klicka här för att läsa hela »

Du (Grattis!)

Fredrik Trulsson

Du kom med en doft av solsken, som ville och kunde mig nå. Förstod att vi alla är människor, även om vissa av oss är små. Du fanns och finns i mitt hjärta, jag ler då jag viskar ditt namn. För…

Klicka här för att läsa hela »

Emelie Johanna

Fredrik Trulsson

Jisses, hur kan lilla du fylla 40, det trodde man inte alls, ordrikt jag vill fira dig, men jag känner en klump i min hals. Hur man än vänder och vrider orden, så kommer inte allt fram, allt du har…

Klicka här för att läsa hela »

Inte i kalendern

Fredrik Trulsson

Hur kan man egentligen älska, någon som jag älskar dig? I april du kom, en ny liten människa och bosatte dig i hjärtat på mig. Varför skall man egentligen gå framåt, när man redan har allt man…

Klicka här för att läsa hela »

Allt i världen

Fredrik Trulsson

Du ligger i solen och jag tittar på, den största skatt i livet, som någon kan få. Du verkar så njuta och det gör mig glad, till dig skriver jag ännu, ett poetiskt blad. För vad är större än…

Klicka här för att läsa hela »

Ödet var värt att vänta på

I.K Andersson

Jag har väntat hela mitt liv och säkerligen miljontals fler Jag har kört på hundratals vägar men bara en led mig till dig De må finnas biljoner stjärnor uppe på himmelen men du är den enda stjärnan…

Klicka här för att läsa hela »

Att vara den.

Julian Nordlander

Mitt bröst mot dina bröst Med vänster hand i din hårbotten Din haka mot min axel Höger handflata mot din ländrygg Det borde vara ett brott Att ens kunna känna en sådan passion, och samtidigt vara…

Klicka här för att läsa hela »

Den enda

Fredrik Trulsson

En eftermiddag dog den enda, den enda som betydde allt. Först kunde jag inte förstå det, sen blev allting plötsligt kallt. Jag önskar att det inte vore sanning, att hon lever ännu kvar. Men såvitt…

Klicka här för att läsa hela »

Här och nu

Fredrik Trulsson

Du är den jag håller kär, oavsett om du är här eller där. Jag älskar hur du för dig och hur du i dina armar tar mig. Det finns bara en som du och jag vill ha dig här och nu.

Klicka här för att läsa hela »

Vart du än går

Fredrik Trulsson

I ditt stilla sinne, för evigt vilar jag, tänk att få leva där, ännu en dag. Du har så många sidor, att bara hålla av, för mig som för trädet, livets egen sav. Jag njuter av din närhet, någon…

Klicka här för att läsa hela »

En 8 årig sons kärlek till sin mamma

Ingbo Sommar

Jag tycker om dej så mycket. Ditt hjärta är som rosor. Ditt hår är vackert. Dina ögon är som hav i mitt hjärta .

Klicka här för att läsa hela »

Evigt älskad

Fredrik Trulsson

Vart du dig än i världen vänder, finns jag där med varma händer. Lyckan kommer och består, även om ibland du fäller en tår. Det finns bara en som dig, evigt älskad utav mig.

Klicka här för att läsa hela »

Min morbror

Fredrik Trulsson

Det finns många människor som trampar vår jord och för vissa av dem, man nästan saknar ord. Det finns dock en alldeles, särskilt speciell, min morbror, min vän, såväl mild som snäll. Men vem…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren