Roliga dikter - Sida 6

Tänk

Fredrik Trulsson

Vill du lyckan söka undvik det, bättre okunnig, men het, tänk. Hur världen ser ut dig skakar, ja det kostar mer än det smakar, tänk. Det blir ångest och depressioner, till välgörenhet går dina…

Klicka här för att läsa hela »

Hord, hjord, jord

Volodymyr Knyr

Ingen hord utan hjord, ingen hjord utan jord.

Klicka här för att läsa hela »

Öde

Volodymyr Knyr

Varje vacker kvinna måste alltid vinna.

Klicka här för att läsa hela »

Flyter fett?

Fredrik Trulsson

Man säger att litet väta aldrig skadat, men vad vet man säkert om det? Man säger att fläsk det flyter, säg det dock aldrig till någon fattig men fet. För vätan är det som blir vår undergång,…

Klicka här för att läsa hela »

Vår planet

Volodymyr Knyr

Fast vår planet är rund, det är en hållbar grund.

Klicka här för att läsa hela »

Blubb

Fredrik Trulsson

Tänk om alla vore gröna, tänk om jorden var en pool, snart är det för sent att böna, glaciären är ej längre cool. För här står vi ju och tittar, medan det åt pipan går, ursäkter så lätt…

Klicka här för att läsa hela »

Lucia

Fredrik Trulsson

När snön har fallit, då allt blivit kallt och vinden över nejden viner, Då kommer hon till oss med ljus, glädje, sång, en av många blondiner. Man sitter i soffan och längtar sig bort, till bättre…

Klicka här för att läsa hela »

Hoppsan

Fredrik Trulsson

När du hade gott om kärlek, göra slut. På det goda var det nog, hon åkte ut. Alla ting du har försakat utav rikedom hej då, ära, ryktbarhet och frihet tänkte du ej längre på. Nog lär du få…

Klicka här för att läsa hela »

Kaos i badrummet

Rasmus

Det var två tvålar i ett tvåligt bad rum. i badrummet har det hänt saker som tvålarna inte vill berätta. sedan så exploderade tvålarna för att en tvål prata.

Klicka här för att läsa hela »

Greta

Loke

Juldikt (melodi - Tomten av Viktor Rydberg) Kolkraftanläggningens rök är mörk, isbjörnar simmar och simmar. Fyrtio klappar skall barnen få varpå att farmor svimmar. Farsorna tankar sin SUV med…

Klicka här för att läsa hela »

Tidningen

Michael Norgren

Världen är så stor, så stor I den mången männska bor Uti den sker och katastrofer Som kan fylla många strofer. På förstasidan syns rubriker Som får dig tro att ögat sviker Löfven har trampat…

Klicka här för att läsa hela »

Nattskjortan

Fredrik Trulsson

Å nej, ack skam och vidrighet, idag var den vid frukost på. En dikt att hålla från barnen, tänk ovanstående plagg där och då. De som ansträngde sig kan ha sett en naken fotknöl, Jag gissar det…

Klicka här för att läsa hela »

Viva vegetarianer

Fredrik Trulsson

Mord på häst, ko eller kanin, vilket får dig att känna dig mest fin? Slaktar glatt både kyckling, oxe och får, men om du hade levt med dem, du kanske fällt en tår. Du skall icke döda, det gäller…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren