Roliga dikter - Sida 5

RAMSAN.

Bosstanken

RIMRAMSAN. Tänk.! En standard religion måste alla ha Denna läker djupa själasår. Till en vardags tro är den alltid bra När vännens famn man lämna får. Blir en devis, endast frihetsänkt. Då.!…

Klicka här för att läsa hela »

Skapande transpiration

Inga-Britt IB Gustafsson

Penseln doppas i färg verket värker fram den vägrar visa sig verkets verkliga jag varför gömmer du dig vägrar visa dig för mig du har makten jag transpirationen vägrar nedslås du ska fram jag…

Klicka här för att läsa hela »

7 i fabriken

Fredrik Trulsson

Sju drägliga dikter i en drös, poeten ur sig en vecka nös. Sedan hon kunde vila, till kritiken kom som en bila. Men bara kravet blev mött, om hon så av skrivkramp dött. Men guldet det på dig pocka,…

Klicka här för att läsa hela »

Sarkastisk - Moi?

Fredrik Trulsson

Tänk om vi blott hade en generaldiktator, en riktigt mäktig och stor. Som kunde få slut på alla våra olater, när vi alla blev tennsoldater. Skapa vårt egen krig och nöd, makten som gav oss vårt…

Klicka här för att läsa hela »

Fin ;-)

Fredrik Trulsson

Ja om blott jag ens som hälften utav henne kunde brinna och vara en erfaren jägare, en segrande gudinna. Som hade ögon som oceaner och vishet i min blick, ej en bland alla andra inför kamerornas bistra…

Klicka här för att läsa hela »

Olika gåenden

Inga-Britt IB Gustafsson

Springer, springer, springer tåget på ingående Snubblar, snavar, faller väskan på avgående Tittar mig generat omkring humöret på utgående Reser mig, klappar bort dammet stressen är pågående…

Klicka här för att läsa hela »

Erotik

Fredrik Trulsson

Hur beskriver man erotik, för någon, en blick på ett fik. En natt inunder stjärnorna, eller en med frun och tärnorna. Kanske ett dopp i en sjö, En känsla som aldrig vill dö. Att stilla behaga…

Klicka här för att läsa hela »

Ediths fiender

Fredrik Trulsson

Det enda som en lycklig, människa behöver se, är våran kära Edith, närhelst hon mot dig le. Ja alla gillar henne, men hon älskar inte en sak. Det onda, meningslösa monstret, en spindel i hennes…

Klicka här för att läsa hela »

Ett streck

Inga-Britt IB Gustafsson

Ett litet streck kan förändra inom och utom kontroll Ett streck över idén grusar förhoppning Ett streck i räkningen smäller rätt högt Ett streck över himlen inger hopp - stjärnfall

Klicka här för att läsa hela »

Naturligtvis

Inga-Britt IB Gustafsson

Naturstigen är naturlig naturligtvis Onaturliga människor finns naturligtvis överallt Naturligtvis har de svårt att vara naturliga Men naturstigen är naturlig naturligtvis

Klicka här för att läsa hela »

Tack och hej!

Fredrik Trulsson

Han kom som ännu en av dem, som aldrig skapat något lyckligt hem. I brist på charm, vilja och passion, ännu en bland ännu någon miljon. Men vi tog honom in som en vän och nu finns ingen gladare…

Klicka här för att läsa hela »

Min färd

Joel

Norrut jag sträva En bilbrand framhäva Två ankor i din hand jag anlända i ett land En hackspett jag se En skinkmacka jag bre Jag spelade schack med en myra Sedan drack jag saltsyra Nu horisonten jag…

Klicka här för att läsa hela »

Katter

Pippi Kortstrump

Vänner är vackra Vänner är fina Jag har tre katter Ingen av dem är mina;)

Klicka här för att läsa hela »

Yxan

Fredrik Trulsson

Den mannen har allt du vill ha, cool, begåvad och välklädd, bra. Söker du en annan, tro mig du gör fel, den här personen kommer göra dig hel. Den som tror att andra kan konkurrera, kommer kamma…

Klicka här för att läsa hela »

Vägen till framgång

Fredrik Trulsson

Vill du komma någonstans i världen kan tyckas, att ting med kvalitet, kvantitet och det extra bör tryckas. Men i helvete med det där, råka trycka ett par gånger fel, nu du bäst i världen plötsligt…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren