Roliga dikter - Sida 4

Limerickar

Fredrik Trulsson

En dam från det fagra Limerick, blev av en herre bjuden på picknick. Hon tänkte det här det går ju bra och minsann hon fick vad hon ville ha. Inklusive sin egen limerick.

Klicka här för att läsa hela »

Kaninens limerick

Fredrik Trulsson

En liten kanin ifrån Vara, fick meningen med livet erfara. En räv sa, så flott, filosofkanin, vad gott och kaninen fick till himlen fara.

Klicka här för att läsa hela »

Hurra (11/11)

Fredrik Trulsson

Hurra, vad bra, det tycker jag äntligen en egen dag! Fast som du vet, det är ingen hemlighet, att du hellre varit het. Få träffa en dam, en man, vild eller tam, eller om det kniper, åtminstone en…

Klicka här för att läsa hela »

Mental inkompetens

Dennis Andersson

Mental inkompetens och ålderskomplex socialtjänstens förändrade arbetsrutiner fantasiframkallade flickvänner upphäver den sociala balansen kulturkollektivets urspårade cirkusföreställningar och…

Klicka här för att läsa hela »

Mentala manifestationer

Dennis Andersson

Mentala manifestationer och diskreta överträdelser underhållning på departementets agenda statsministern bockar och bugar tar i hand med kulturföreståndarinnan

Klicka här för att läsa hela »

Kompulsiva uppstötningar

Dennis Andersson

Kompulsiva uppstötningar från trumpens kontor när samhällsekonomin krackelerat och viruset tar över stan ljusskygga presskonferenser med stjärnbaneret i bakgrunden och papa rothschild på världsbankens…

Klicka här för att läsa hela »

Allmänheten i verkligheten

Dennis Andersson

Allmänheten i verkligheten förhåller sig punkt allmänheten i verkligheten har slutat förhålla sig nu upplever man per kompulsion avigt insyltade i frimurarnas samhällskonspiration och väntar på…

Klicka här för att läsa hela »

Begärslösa dietister

Dennis Andersson

Begärslösa dietister på bygdens klinik standardformulär med obesvarade frågor oformulerade bakhåll linkar mot psykos risperdal på spruta ta en droppe på tungan och sätt den i armvecket

Klicka här för att läsa hela »

Den anknytningslösa förnedringshetsen

Dennis Andersson

Den anknytningslösa förnedringshetsen genomsyrar samhällsstrukturen och aftonens meny två mackor per person och varm choklad i plastmuggar snedskurna gurkskivor och mannen i rullstol undrar vad du…

Klicka här för att läsa hela »

Socialistisk reformator

Dennis Andersson

Socialistisk reformator som klinisk diagnos med den kollapsade chefsöverläkarens kontrakt på ditt huvud olanzapine på tungan tills börsen vänder uppåt och rumsgrannen vaknat upp ur sin interstellära…

Klicka här för att läsa hela »

Beundran

Fredrik Trulsson

Det finns en man jag beundrar, som förstår allt och alltid har rätt. Inför hans logik alla slås med undran, när han skriver, det osar av vett. Fast om du tänker som bara du kan, du kanske börjar…

Klicka här för att läsa hela »

HAIKUNYTT

Bosstanken

HAIKU KLADD. Med strumplösa tår barfotabarn fnittrar glatt, Bland äppelskrottar. © Bosse 3 oktober 2020.

Klicka här för att läsa hela »

RAMSAN. No 1

Bosstanken

NUSSEPIGG. EnTanka. Gullvivebarnet Primula veris föds, ur Oxläggans sköte. Sexuell njutning skapad ur Backi mysterium. © Bosse 3 september 2020.

Klicka här för att läsa hela »

Internavdelningen - Limerick

Fredrik Trulsson

I en man från det mäktiga Torna, en elak katt satte klorna. Han skrek och han tjöt, medan blodet det flöt och sa, själv så föredrar jag korna.

Klicka här för att läsa hela »

Prästen

Melina

En Präst fick sparken över sin döda son vem ska Jag få blommor I från slit och Skära nu måste Jag bära, nu måste Jag gå till min döda son med sin bara en tå Leva med bara en fru är inte kul…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren