Roliga dikter - Sida 2

Till goblinernas försvar

Fredrik Trulsson

Jag spelade ett nytt spel idag, hade kul, men började tänka. På alla gobliner man haft ihjäl för något gyllene som blänka. Ja hjältarna var politiskt korrekta och de hade alltid rätt i sak. Är…

Klicka här för att läsa hela »

Tangentbordet

Fredrik Trulsson

Tänk den som hade ett modernt tangentbord och på det kunde skriva vacker poesi. Inte ens den mest vilda mongoliska hord, kunde då hindra det som skapat skulle bli. Själv skriver jag på en padda så…

Klicka här för att läsa hela »

Före detta kärleksdikt

Fredrik Trulsson

Du går på mina nerver, trampar glatt på min person. Det kan ha varit därför, jag i ditt huvud kastade skon. Du har ett sätt att vara, som inte behagar någon alls. Din uppgift här i världen, att…

Klicka här för att läsa hela »

Melankoli

Arda_202

När jag tittar ner Från taket där jag står Kan jag inte hjälpa att känna mig rolig Kan jag inte hjälpa att känna mig hjälplös Ingen är här att stoppa mig Ingen är här för att rädda mig…

Klicka här för att läsa hela »

De unga ballerinorna

Billythefirst

Alla flickorna hade ställt upp sig på ett fint och prydligt led deras lärare var väldigt noga med att de ej fick göra fel “Kom nu ihåg flickor, ni måste dansa snyggt och fint” Och ni måste…

Klicka här för att läsa hela »

Sjung eller flyg (400)

Fredrik Trulsson

Var gång du skall öppna munnen och säga något underbart. Så släng dig hellre i brunnen, än att säga något mindre smart. För prata har alla rätt till, om precis det de kan och vill. Men också…

Klicka här för att läsa hela »

Äga och älska

Fredrik Trulsson

Att älska är att äga man säger och det låter rimligt och sant. Men det är inte alltid så lätt, när din inkomst består av pant. Det sägs att den som lever lär, men det är något man får se.…

Klicka här för att läsa hela »

Åsikter och bakdelar

Fredrik Trulsson

Åsikter är som rövar, alla har varsin, din är säkert mera värd än till exempel min. Dogmer är som människor, det finns hål i båda två. Personligen föredrar jag teorier och att min egen väg…

Klicka här för att läsa hela »

Som en sten

Fredrik Trulsson

Det kommer en vacker dag, nog att bli. Att jag på alltför djupt vatten hoppar i. Kanske skriver något lite för ärligt eller sant. Ådrar mig vreden hos en politiskt korrekt tant. Sen sjunker som…

Klicka här för att läsa hela »

Guruns tal

Fredrik Trulsson

Alltid nu, men aldrig då, framåt och bakåt, inte tänka så, dbt kommer till sin rätta, tillvaron du sedan spetta. Allting serverat på ett fat, ditt eget ansvar, inte vara lat, dialektik men hur…

Klicka här för att läsa hela »

Avlopp

Saga Lundberg

Avloppet Spännande och stinker skit När många känner lukten förlorar dem ofta sin aptit Trots detta finns du ändå kvar Väldigt mycket vatten du spar Utför en väldigt viktig funktion Men ändå…

Klicka här för att läsa hela »

Göra satan nöjd

Fredrik Trulsson

Jag gillar inte alls egoister, så jag har lite svårt för dig. Lite grann som att simma i klister, varje gång man försöker säga hej. Det finns många som vandrat på jorden, som siktat mot himmelens…

Klicka här för att läsa hela »

Pengar

Fredrik Trulsson

De säger att pengar bara fördärvar, att lycklig det är den som inget har. Men livet blir inte bättre, jag lovar, när de det allra sista myntet tar. Den sägs vara glad som här vandra, utan att…

Klicka här för att läsa hela »

Tankeexperiment

Fredrik Trulsson

Du är en av alla människor, en av alla dom, men inte sådan där, nej inte konstig och sån. Ditt livs logik den går emot ett stilla haveri, skulle det vara annorlunda om tanken gjort dig fri?

Klicka här för att läsa hela »

Barnsligt

Fredrik Trulsson

Om våra små barn blott visste, hur vi håller på, kivas, knuffas, den starkes rätt och slår på de små. Nog vore det lite pinsamt, när de undrar hur detta skall gå, vilken värld vi skapar, som…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren