Roliga dikter

Letar du efter roliga dikter? Vill du publicera en roliga dikter ? Då har du kommit till det perfekta stället på nätet.

Dom senaste rolig dikterna:

Hiking rithimus

Martin E

En underbar dag att vandra dock ej som alla andra denna dag var full av dis och vägar fulla av is Men vad gör det när solen skiner jag går ju med lätta ben i backar fulla av uppförslut som får…

Klicka här för att läsa hela »

Senses

Martin E

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar.…

Klicka här för att läsa hela »

Fidelis amicus

Martin E

Det fanns en gång en man som var oerhört voluminös om magen Hur han än enträget försökte, kunde han inte se sin trognaste vän Han utbrast, - Vad du än gör, ge inte upp, vi har mycket att giva…

Klicka här för att läsa hela »

Singel

Carina Andersson

Det är så gött att vara singel man gör vad man vill och lite till Ingen som ber dig sitta still För man gör som man vill Ingen som har koll Inte ens på håll Ingen som klagar på att klockan är…

Klicka här för att läsa hela »

Dålig dikt - Men ett fint budskap... :-)

Jag önskar jag älskade min spegel, lika mycket som en jag vet om. Han bryter mot varenda regel, hur orkar en människa liksom. Den enda som läser flosklerna, är förmodligen bara han själv. Allt…

Klicka här för att läsa hela »

VÄNTAN

Taina Adolfsson

Livet är en enda väntan på något som komma ska. En utopi. En fantasi, om det som en gång ska bli bra. Väntan på karln som hon ska fånga i sitt garn. Han som visade sig vara en elak fan. Väntan…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta rolig dikterna:

De unga ballerinorna

Billythefirst

Alla flickorna hade ställt upp sig på ett fint och prydligt led deras lärare var väldigt noga med att de ej fick göra fel “Kom nu ihåg flickor, ni måste dansa snyggt och fint” Och ni måste…

Klicka här för att läsa hela »

Tidningen

Michael Norgren

Världen är så stor, så stor I den mången männska bor Uti den sker och katastrofer Som kan fylla många strofer. På förstasidan syns rubriker Som får dig tro att ögat sviker Löfven har trampat…

Klicka här för att läsa hela »

Hunger

Per Gustavsson

Ur den risiga kojan i skogen bryn, ett troll kommer ut och ser upp emot skyn Han frustar och fnyser och svär några ramsor, i grytan på spisen finns nu bara slamsor Han drivs utav hunger och ensamhet…

Klicka här för att läsa hela »

Mobil man

Micke

Jag skulle vilja vara min frus mobil. Då skulle jag vara det första hon ser på morgonen och det sista hon ser på kvällen. Jag skulle väcka henne med en glad melodi och genast få hennes uppmärksamhet.…

Klicka här för att läsa hela »

Humor och Strunt

Rebecka L

Förtroende av Rebecka Lejonbalk Törs man verkligen ta chansen Att låta politiker ta hand om finansen Det viftas med nådiga luntan och planen Men minns att, tre gånger gol hanen Man röstar för något…

Klicka här för att läsa hela »

Greta

Loke

Juldikt (melodi - Tomten av Viktor Rydberg) Kolkraftanläggningens rök är mörk, isbjörnar simmar och simmar. Fyrtio klappar skall barnen få varpå att farmor svimmar. Farsorna tankar sin SUV med…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren