Roliga dikter - Sida 3

Mot mörkare tider

Fredrik Trulsson

Nu skiter det sig ordentligt, en påfågel sågad offentligt. En person som ingen längre vill höra, säg hur illa kan demokratin någon göra? Vi skippar den ena för den andra, sen fortsätter vi dem…

Klicka här för att läsa hela »

Tretton

Fredrik Trulsson

Nu kommer det åter, mitt nummer är här och aldrig det åter lämnar min sida. Eller är det, blott, en siffra den där, finns det andra orsaker till att man måste lida. Tja vidskeplighet kan man aldrig…

Klicka här för att läsa hela »

Yxan, igen!

Fredrik Trulsson

Det finns en man som flyttat in från skogen, stor, stark och stilig, romantisk samt trogen. Alla damerna skälver till när han ler, av honom vill de alla, bara ha mer. Medan de andra herrarna stilla…

Klicka här för att läsa hela »

Glimten i ögat

Fredrik Trulsson

Nu blev det en extra dikt, 8 till antalet, mer än min plikt. För jag skriver inte och berör, nej detta alla andra poeter gör. Min lycka ligger blott i att, kunna betala min årliga skatt.

Klicka här för att läsa hela »

Arrogans

Fredrik Trulsson

Arrogansen gör dig fri, trots att ingen står dig bi. Överallt i hela världen, finns de, dina fasta värden. Om en vän du kanske får, är det inget som består. Du har allt, men kammar noll, trots…

Klicka här för att läsa hela »

När det rimmade ordet är stekt!

Skogstokig

En poet vet att han kan leka och mejsla fram olika ord! En slaktad poet rimmar illa och finner sin död! En mördare vet att han kan slakta folk och utföra mord! En blodbestänkt socialistisk mördare…

Klicka här för att läsa hela »

Visdomen kontra mig

Fredrik Trulsson

Tänk om jag blott visste, ens hälften emot dig, tänk då skulle jag väl inte skrädda orden? Men min visdom är inte ens stor nog för mig och jag är inte särskilt stor på jorden. Så jag borde…

Klicka här för att läsa hela »

Aktivitet

Fredrik Trulsson

Du till brädden fyller mina sinnen, när du misshandlar mig med minnen. När mitt sinne granskats under lupp. är det tveksamt om jag kommer upp. Till de höjder du erbjuder mig, ligger däckad och avskyr…

Klicka här för att läsa hela »

Sanningen i halsen.

Fredrik Trulsson

Du vet allt som finns att veta och kan allt som någon behöver. Om du vore statsminister, så skulle alla bada i klöver. På att världen ett paradis vore, får det inga tvivel finnas alls. Om någon…

Klicka här för att läsa hela »

Bakåt marsch!

Fredrik Trulsson

Världen går framåt i hiskelig takt, utvecklingen däremot rakt bak, genom regn och rusk den rusar, vi behöver snart flera tak. Eller kanske en smula vishet, för att hjälpa vår stackars jord, skall…

Klicka här för att läsa hela »

Mobil man

Micke

Jag skulle vilja vara min frus mobil. Då skulle jag vara det första hon ser på morgonen och det sista hon ser på kvällen. Jag skulle väcka henne med en glad melodi och genast få hennes uppmärksamhet.…

Klicka här för att läsa hela »

En frisk själ i...

Fredrik Trulsson

Medveten i sin kropp, vad är det för skit, yoga, meditation, för dig och mig en nit. För vem skulle i den här kroppen vilja bo, knappast en skönhet, ej smidig som en lo. Man antas vränga sig, andas…

Klicka här för att läsa hela »

Duktig Dikt.

Bianca Anevad Balzace

Det som kan vara vasst Är så väldigt kasst Mer bjud Och inga oviktiga ljug.

Klicka här för att läsa hela »

Dikt Kammad.

Bianca Anevad Balzace

Jag gillar att vara kammad men såklart inte att bli flammad Om livet är mer i rött Då är det mer väl skött.

Klicka här för att läsa hela »

Holy limerick

Fredrik Trulsson

En mycket helig man ifrån Skara, Efter döden till Gehenna fick fara. Han sa oj så varmt och skönt, fastän trist förutan grönt, kanske skulle låtit korgossarna vara.

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren