Sov gott dikter - Sida 3

Kebab

Alexander

Kebab är gott det smakar gott men det är ju brunt som skit

Klicka här för att läsa hela »

Kunskap

Lars Lindshammar

Det blev inte mer än så här Det andra tog över Det andra krävde mera näring det blev inte mer än så här fjättrad vid ungdomens arbeten

Klicka här för att läsa hela »

Hudlös

Patrik Jutterström

Hennes ögon är så slutna, hon ligger så tätt intill, hennes tårar fuktar hans bröst och hon är tyst som när på några hulkningar. Hon är så nära nu. Som att hon tappat sin hud, som att hennes…

Klicka här för att läsa hela »

Tomt är huset...

Livet

Tomt är huset utan herre. Vida skådar ensam blick. Framtid glimmar mellan träden. Solen skyms av brusten blick Inget läggs för våra fötter. Ingen mark beredes här. Vi får vandra hela vägen.…

Klicka här för att läsa hela »

Minns du?

2-7

Minns du när du sa 2001 Jag ska förstöra ditt liv Minns du hela tiden Hur du matade i mitt huvud jag ska förstöra ditt liv Under vårt förhållande sa du till mig jag ska förstöra ditt liv TITTA…

Klicka här för att läsa hela »

Natt i öknen

ökänd

Det är natt i öknen Inte en droppe vatten Alla dom små djuren kämpar för överlevnad en natt ingen tyckte om.

Klicka här för att läsa hela »

Bondgården

Alvin Sundström

Dikt - Bondgården Klockan är tre på dagen, och alla djuren står i hagen Kon säger mu, spöket säger bu! Hästen gnäggar, bonden målar väggar. Hönsen verper ägg, men gammelfarfar rakar skägg.…

Klicka här för att läsa hela »

Sängdags

Fritz

Dagen har gått ifrån mig. Kvällen kom i dess ställe. Andetagen: lugna och djupa. Tiden saktar ner och börjar röra sig motsols inåt i spiralrörelse mot mitten. Världen kikar in genom fönstren.…

Klicka här för att läsa hela »

En halloween nat

Flemming Rasmussen

En halloween nat med uhyre det kribler og krabler i mørket en rigtig halloween nat

Klicka här för att läsa hela »

Sömnlös

Per Gustavsson

Det är tyst och det ända som hörs är min andning. Det finns ingen bot mot sömnlösa nätter. Min själ jag är trött på denna fruktlösa vandring. Det är kanske fel att räkna får istället för…

Klicka här för att läsa hela »

Filosofi

Raila Rosenberg

Solplätten på mattan är hundens drömplats med en suck lägger han svansen tätt intill rundade ryggen med sinnen på spänn följer han mina rörelser tills han ledsnar på stök och funderar vidare…

Klicka här för att läsa hela »

Kattugglor

Raila Rosenberg

Nattetid hörs kattugglornas etyder som picolaflöjter studsande ljud mellan skog och hus

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren