Sov gott dikter - Sida 2

LÄGG DIG TILL RO

Hawkeye58

Lägg dig till ro nu lilla vän. Nu ska du sova så gott. Stjärnornas himmel väntar dig sen. Där får du komma in i drömmarnas slott. Du får rida dit på en gyllene häst. Hela luften är fylld av…

Klicka här för att läsa hela »

Sömnen

Sophie

Ögonlocken ligger tungt Kroppen ser så trött ut Någonstans märks drömmarna Bakom ögonlocken pratar tankarna Klockan verkar ha stannat Tänk vad John Blund gör underverk Någonstanns där bortom…

Klicka här för att läsa hela »

Vi det lilla intet

Alfride

Deus lovi terrae Mortem lilla vide Blinka luna tom en syn och ge Lovi lysa planen hon smide Talar tyst som en låter Motem lilla vide Stella finns men gråter Deus lovis terrae runt runt Lilla vide

Klicka här för att läsa hela »

Dikt Visedom. 'Visdom'.

Bianca Anevad Balzace

Visedom kan vara halvt som Rikedom Kanske ska man lära sig Franska eller Spanska Språk är språk så sluta leka tråk vilken bråk.

Klicka här för att läsa hela »

Kan inte sova...

Kisselord

Jag kan inte sova… Jag har försökt, försökt! Jag inte blunda… Det blir så mörkt, så mörkt! Jag kan inte slappna av! Det är ej lönt! Inte ens om jag så provar! Det är kört så kört! Jag…

Klicka här för att läsa hela »

Skogspromenad

Fredrik Trulsson

Månljus över snöklädd skog, du stannade, vi log. Vi vandrar i det, genom den, framför brasan vilar vi sen. Intill lågornas sken vi andas ut och sen är dagen slut.

Klicka här för att läsa hela »

Freija

Stefan

Freija Tårögd ligger jag övergiven saknaden stor det var ju du och jag innan du ovetande steget tog och dog Låt det inte vara låt all smärta fara åt helvete låt oss få vara som innan smärta…

Klicka här för att läsa hela »

Sömn

Catharina Müller

Bara tomt i huvet, det var ju kluvet. Vill ju skriva, men orkar bara driva. In i sömnen, och vänta in drömmen. Jag hör sängen kalla, och jag vill bara kudden skalla. Men först jag måste plikten…

Klicka här för att läsa hela »

Smattrande

Moa Essenberg

Lugna droppar smattrar på glasrutan ledande ut mot friheten. Susande blad som blåser mot dig. Känner stressen slappna av och alla motgångar lämnar dig. Mjukt släpper ögonen locken och går in i…

Klicka här för att läsa hela »

Nuet

ökänd

Jag är aldrig mera levande än när jag är full aldrig mera närvarande aldrig närmare Gud än när jaget är ur vägen Tyck inte illa om mig. Jag vill bli full med dig Jag vill dricka med dig Jag…

Klicka här för att läsa hela »

Min lilla

Carina Hellman

Var är min nalle Den är här Min kudde är knölig Det ordnar jag Täcket är fel Jag hjälper dig Jag fryser Här en filt Ett monster under sängen Nej bara en strumpa som luktar illa Jag är törstig…

Klicka här för att läsa hela »

Yeah so what

ökänd

If my girlfriend sleeps in peace. Or if she does not Or if I ever have one at all. Does it matter? I am a loser. I lost the game. I have muscles. If no one else cares but I for how about the rich man…

Klicka här för att läsa hela »

Så hämnas jag

Bollnassoki

Så att man aldrig under hela sitt liv glömmer mig Alexander 4 poäng Hahaha (*) din lilla daim fick

Klicka här för att läsa hela »

Ditt...

ökänd

...leende är inte bara "fint" Det är rent ut bländande, strålande vackert. Fast du borde ändra din sig till FETTO

Klicka här för att läsa hela »

Skogens kärlek

Jimmy Knuds

Vem vet vad som sker i skogen sent om kvällen? Har du sett älvorna dansa nere vid älven? När troll och vättar kurra-gömma leker; då glömmer du allt vad det vardagliga heter... Eller vill du se…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren