Sov gott dikter

Letar du efter sov gott dikter? Vill du publicera en sov gott dikter ? Då har du kommit till det perfekta stället på nätet.

Dom senaste sov gott dikterna:

Illusoriskt

Jim Helm

I en karg novembernatts mörker efter en kärleksnatt på hotellet känner du i den instängt skämda luften hur du oemotståndligt dras till ett flyktigt ljussken från därute; de långa böljande dyningarna…

Klicka här för att läsa hela »

Smittsamt

Fredrik Trulsson

Någon sa att kärlek smittar, det tyckte jag lät bra. Kanske någon en gång jag hittar, som tycker jag är något att ha. Leenden kan leda till epidemier, glada människor vart man ser. Kanske rentav…

Klicka här för att läsa hela »

Konsten att sova

Maja Wellerstadt

GODNATT När jag vrider mig När jag vänder mig När jag inte somnar; då vill jag sova När jag är trött; då sover jag ändå inte När det blir svart; då har jag somnat När det gått flera timmar…

Klicka här för att läsa hela »

Frukta inte naturen

Moa Essenberg

Lyssna på ljuden De utanför ditt fönster Vinden som slår mot fönster och träd Rädslan i dig växer Men frukta inte frukta inte rädslan men frukta inte naturen där ute finns endast din framtid…

Klicka här för att läsa hela »

Flyga

Moa Essenberg

Flyga. Högre varje gång. Tänk att flyga i himlen så blå Som en fri fågel så lös En fågel som inte har några gränser här Kan när som helst flyga sig här Jag önskar vi oss flyga tillsammans…

Klicka här för att läsa hela »

Vila än en gång

Fredrik Trulsson

Jag har älskat hela livet och ibland jag fått det rätt. Det som mig har blivit givet, blev rätt bra på något sätt. Så när klockorna ringer för mig och allt slutligen över är. Jag vilar än…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta sov gott dikterna:

Hudlös

Patrik Jutterström

Hennes ögon är så slutna, hon ligger så tätt intill, hennes tårar fuktar hans bröst och hon är tyst som när på några hulkningar. Hon är så nära nu. Som att hon tappat sin hud, som att hennes…

Klicka här för att läsa hela »

Skogens kärlek

Jimmy Knuds

Vem vet vad som sker i skogen sent om kvällen? Har du sett älvorna dansa nere vid älven? När troll och vättar kurra-gömma leker; då glömmer du allt vad det vardagliga heter... Eller vill du se…

Klicka här för att läsa hela »

Konsten att sova

Maja Wellerstadt

GODNATT När jag vrider mig När jag vänder mig När jag inte somnar; då vill jag sova När jag är trött; då sover jag ändå inte När det blir svart; då har jag somnat När det gått flera timmar…

Klicka här för att läsa hela »

LÄGG DIG TILL RO

Hawkeye58

Lägg dig till ro nu lilla vän. Nu ska du sova så gott. Stjärnornas himmel väntar dig sen. Där får du komma in i drömmarnas slott. Du får rida dit på en gyllene häst. Hela luften är fylld av…

Klicka här för att läsa hela »

Illusoriskt

Jim Helm

I en karg novembernatts mörker efter en kärleksnatt på hotellet känner du i den instängt skämda luften hur du oemotståndligt dras till ett flyktigt ljussken från därute; de långa böljande dyningarna…

Klicka här för att läsa hela »

Freija

Stefan

Freija Tårögd ligger jag övergiven saknaden stor det var ju du och jag innan du ovetande steget tog och dog Låt det inte vara låt all smärta fara åt helvete låt oss få vara som innan smärta…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren