Anonym författare

Anonym författare

Jag tycker om att skriva berättelser, göra egna filmer och umgås med kompisar. Jag är en amatörfotograf som älskar att fotografera och jag har ett starkt intresse av fåglar. Min största passion i livet är att göra egna filmer och skriva barn- och ungdomslitteratur.

Publicerade verk: 11
Medlem sedan: 2017

Författarens noveller:

Jakten på Jula

Jonathan Stribrant

Gruset smattrar medan jag springer i full fart mot busshållplatsen. Himlen är klarblå och solen skiner, från min fuktiga panna rinner små glansiga svettdroppar. Hjärtat dunkar snabbt och jag andas…

Klicka här för att läsa hela »

Tandläkaren

Jonathan Stribrant

Simon känner smärtan i tanden, nu förstår han varför det gjorde så ont igår kväll. Ljudet från fotstegen ekar i gångtunneln, Simon vill inte gå till tandläkaren. Men han har inget annat val,…

Klicka här för att läsa hela »

Den Obetalda Hyran

Jonathan Stribrant

En sen oktoberkväll, när himlen var så mörk och svart, gick Tuva igenom det mörka skogspartiet och på den slingriga vägen i närheten av Storängen. Hon hade varit hos sina kompisar och sett den…

Klicka här för att läsa hela »

Martin och Amadea

Jonathan Stribrant

Det är fredagskväll, klockan är tjugo över tio. Martin sitter i soffan tillsammans med Jakob och Nathalie, de har nyss kollat på film inne i ett av rummen på ungdomsgården. Martin tar en klunk…

Klicka här för att läsa hela »

Pojken och Lotushäxan

Jonathan Stribrant

Det var en gång en liten pojke som bodde i ett stort slott tillsammans med sin mamma och pappa, de skulle ut och resa om två dagar till en stor festival som låg en bit bortifrån Himmelvy. Familjen…

Klicka här för att läsa hela »

Den förflyttande personen

Jonathan Stribrant

Något susade förbi lika snabbt som blixten. Jag kliver in över tröskeln och vidare in i korridoren. När jag väl har kommit en bit bort i korridoren ser jag att klockan är 7 minuter i halv 8. Jag…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Den Blodröda Galaxen

Jonathan Stribrant

Rymden Omgiven av stjärnor Omgiven av galaxer Rymden är oändligt stor Men det finns en galax Vars färg skapar ren dynamik De två väktarstjärnorna Vars styrka ger hopp och motivation Den blodröda…

Klicka här för att läsa hela »

Den mörka vintermorgonen

Jonathan Stribrant

Snön är kall Trafiken är irriterad Från sjukstugan hörs ett gråtande barn Ingen är förälskad denna dag

Klicka här för att läsa hela »

Snögubbens dikt

Jonathan Stribrant

Vintern har alla väntat på. Mitt framför oss står en snögubbe. Som har också väntat på snön. Snön faller ner i berg och dal.

Klicka här för att läsa hela »

Dikten om Vintergatan

Jonathan Stribrant

På Vintergatan finns stjärnorna bland oss lyser vackra nu

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren