Roliga dikter - Sida 9

Øjne

Flemming Rasmussen

Øjne der mødtes fugtige læber mødtes lidenskabeligt det blev.

Klicka här för att läsa hela »

Humor och Strunt

Rebecka L

Förtroende av Rebecka Lejonbalk Törs man verkligen ta chansen Att låta politiker ta hand om finansen Det viftas med nådiga luntan och planen Men minns att, tre gånger gol hanen Man röstar för något…

Klicka här för att läsa hela »

EN FUL LITEN APA FRÅN SKÅNE

Bo Grapenskog

EN FUL LITEN APA FRÅN SKÅNE En ful liten apa från Skåne var en jättestor stor fåne inget han hann för trög var han i huvud som såg ut som en måne. Skåne är ett bra land ett potatisland av…

Klicka här för att läsa hela »

DEN SOL SOM JUST GICK NER

Bo Grapenskog

Den sol som just gick ner kommer i morgon Gör den inte det står det säkert i Expressen Bo Grapenskog

Klicka här för att läsa hela »

Jag samlar mina laxar

Bo R Davidsson

Jag samlar mina laxar i en laxask somliga får inte plats Jag samlar mina taxar i en taxask de kortaste får alltid plats Jag samlar mina kepsar i en hattask jag hade ingen kepsask Jag samlar Sixtinska…

Klicka här för att läsa hela »

Bomba bomba smsen!

Eva-Karin

Sms är något dumt. Sms är bara strunt. Varför finns de till. Vad hände med notis? Varför skall de finnas i en telefon? som vars bruk är att ringas med. Bomba mobilen. Sluta denna striden. Kom på…

Klicka här för att läsa hela »

Jävla tomat

Vendela

Min tomat den vill inte lyda Min tomat den lever sitt eget liv Min tomat den viker sig undan Min tomat är jobbig

Klicka här för att läsa hela »

Du är fin

Vendela Lindfeldt

Du är fin Som en piggelin Jag kan inte hjälpa Att du får mina känslor att stjälpa Jag är ett pro På att skriva dikter som en bro Detta är kanske inte en bra dikt Men den kommer ändå att grumla…

Klicka här för att läsa hela »

Lyrik året

Flemming Rasmussen

Lyrik dagen et nyt år er begyndt et nyt år med god lyrik

Klicka här för att läsa hela »

Vårhalka

Peter Schenling

"Båren är på väg"! Farsan skadade sitt lår, precis på gränsen till vår Han halkade där det var isigt Nu mår han så jävla risigt Han hamnade i dikeskanten, och tappade ena vanten, Någon hade…

Klicka här för att läsa hela »

Anslagstavlornas gud

Peter Schenling

Jag är anslagstavlornas gud ! För mig får allting hända ! Men mot sådant som redan hänt, dit är mitt sinne inte vänt När jag cyklar på min vända, då ryker allt som gått till ända Allt som…

Klicka här för att läsa hela »

Gubben på stubben

Bo Grapenskog

Gubben på stubben han sa så: Tänk om vi inte hade några kläder att ta på Den som inga byxor har, får gå med ändan bar

Klicka här för att läsa hela »

Katten Loke

Peter Schenling

Min katt hette Loke, och han var vit och svart Han var världens största skatt ! Jag vet inte vad skunken heter, men han är svart och vit, och han luktar skit ! AIK är svarta och gula! djurgården…

Klicka här för att läsa hela »

Klockan tolv

Peter Schenling

Klockan slår nu tolv ! Alla inkassobreven fyller år, på mitt golv Nu är goda råd jävligt dyra Jag har inte betalt min hyra Jag får då besök av den snyggaste granntjejen Det blir inget "pök",…

Klicka här för att läsa hela »

Politikerns talan

Brother Tobias

Jag minns hur jag förgiftade vår tid som unga. Jag svor och jag ljög och jag med min svarta tunga, slickade på våra framtids fönster. Så det står nu för dagslägets mönster. En dyster tid för…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren