Juniior Evelina Pedersen

Juniior Evelina Pedersen

20 årig tjej som älskar att skriva. Skriver ofta mycket långt, men också ganska kort. Dikter har varit en passion sen jag var liten, så som berättelser om saker som inte funnits. Min passion pressas in i en skolfylld vardag med min vovve. Tiden är knapp, men när inspirationen kommer, kan inte fingrarna sluta skriva. Hoppas ni finner mina texter bra :) tack och hej :)

Publicerade verk: 22
Medlem sedan: 2016
Författarens länk

Författarens noveller:

Kärlek = Hat - Del VI

Juniior Evelina Pedersen

*** Efter Emelias utbrott så kunde jag inte förmå mig att visa mig ute mer. Jag var rädd att stöta på henne. Inte för hennes hot, utan för pinsamheten det skulle innebära. Jag kände mig ensam…

Klicka här för att läsa hela »

Kärlek = Hat - Del V

Juniior Evelina Pedersen

Nu är jag tillbaka igen med del 5 :) Läs och njut :* *** Simon var helt underbar. Han fick mig att glömma Pontus, han fick mig att älska igen. På ett sätt jag inte trodde var möjligt efter Pontus.…

Klicka här för att läsa hela »

Det var en känsla jag fick - Del IV

Juniior Evelina Pedersen

29 Januari 2015 Dagarna gick snabbt numera. Praktiken var långsam och tråkig, men när jag väl var tillbaka i Långbo så flög tiden iväg. Gårdagen hade jag spenderat med Linus, mestadels bara vi…

Klicka här för att läsa hela »

Det var en känsla jag fick - Del III

Juniior Evelina Pedersen

27 Januari 2015 Idag var andra dagen av min praktik. Och andra dagen då Linus skulle sova i Långbo. Han hade en av sina kurser på Engelforsgymnasiet, så närmaste stället han kunde sova på var hos…

Klicka här för att läsa hela »

Det var en känsla jag fick - Del II

Juniior Evelina Pedersen

24 Januari 2015 Jag var så rastlös. Kunde inget någonsin hända här eller? Jag gick in på snapchat för minst femtonde gången på två timmar och skrev ut på snap. ”Någon som vet fest ikväll?”…

Klicka här för att läsa hela »

Det var en känsla jag fick - Del I

Juniior Evelina Pedersen

Det här är en väldigt känslig berättelse, då det är den första jag skrivit som är riktigt verklighetsbaserad. Alla personer i den här texten, finns, men all information är ändrad. Förutom…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Pojkarna som ansåg sig ha rätten till kvinnans kropp

Juniior Evelina Pedersen

När jag var 16 blev jag våldtagen. En man ansåg sig ha rätten att ta på min kropp, När jag inte kunde säga nej. Han ansåg sig kunna använda min kropp, Endast för att han fyllt mig med hopp,…

Klicka här för att läsa hela »

Min kärlek

Juniior Evelina Pedersen

Tomheten inom mig den kryper sakta nära. Varje gång jag är utan dig vill jag börja skära. För när du är nära, Då kan jag le. Jag kan hoppa och leka, Och det finns ingen som vill peka. När du…

Klicka här för att läsa hela »

Godnatt

Juniior Evelina Pedersen

Godnatt nu och för alltid. Fast det ändå inte är ett slut. Godnatt nu och för alltid. Fastän jag lär vakna helt förstörd. Godnatt nu och för alltid Fast det ändå blir dag Det blir ändå solljus…

Klicka här för att läsa hela »

I vaket tillstånd

Juniior Evelina Pedersen

I vaket tillstånd är jag död I vaket tillstånd känner jag mig störd. Kan man inte bara drömma och glömma? Komma till världen där man bara kan strömma'. Som vattnet på havet Och ljuset i taket.…

Klicka här för att läsa hela »

När går gränsen?

Juniior Evelina Pedersen

Vad är en våldtäkt? Är det skrikandes, slåendes, kämpandes för sitt liv? Är det tårar, blod, smärta och tomhet? Vad gör en våldtäkt till en våldtäkt? Är det bevisen som finns? Vittnen…

Klicka här för att läsa hela »

Ett ljus

Juniior Evelina Pedersen

Jag tände ett ljus för dig. Ett ljus som lös upp allt för mig. Ett ljus som gav mig chansen att se, alla mina hemska problem. Jag tände ett ljus för dig. Ett ljus som brann tills det inte fanns…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren