DrZappa

DrZappa

Fristående ordarbetare. Writer. Stockholm Sweden

Publicerade verk: 7
Medlem sedan: 2022
Författarens länk

Författarens noveller:

Blå timmen

DrZappa

Roterar i vimlet under kristallkronor i salongen vars väggar uppbär vandaliserad hötorgskonst ingen tar notis om. Madame ’Bovary’, som samlar på män, visar tandraden och är aftonens primadonna,…

Klicka här för att läsa hela »

Fadren på Konstnärliga teatern (Själens ingenjörer)

BC Sundgren

Personer: Olga Tjechova, skådespelare. Misja Tjechov, skådespelare. Konstantin Stanislavskij, regissör. Michail Bomgard, översättare, läkare. Vladimir Majakovskij, poet. *** Premiär på Strindbergs…

Klicka här för att läsa hela »

Båtresan

BC Sundgren

De lämnar Stockholm med ångbåten Storskär destination Dalarö efter tre dagar som hastigast med knappt något bagage. Insuper den svenska skärgården i all sin glans med tärnorna som störtdyker…

Klicka här för att läsa hela »

Ambrosia (kapitel II)

BC Sundgren

Damen i rummet är klädd i en strikt mörk långklänning med en vit blus med krusad krage runt halsen. Hon omges av en svag doft av liljekonvalj, sträcker fram sin hand och presenterar sig. Jag tar…

Klicka här för att läsa hela »

Port Paris

BC Sundgren

Port Paris I Jag kliver ut på Rue des Ecolés. Morgondimman har lättat. Jag styr mina steg ned till Boulevard Saint Michel. På väg norrut, till Roubaix, far Marie Christine. Fyra aggressiva hjul tar…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Drömma

DrZappa

-Det är så jävla absurt, jag tror jag blundar ett slag. Timmen är slagen. Träden står nakna. Inte draperade. Utan nakna. Hör du det? Och du vill inte ens drömma om framtiden längre. Mannen tände…

Klicka här för att läsa hela »

Ur askan i elden

DrZappa

I Jag börjar mer och mer likna en svan upptill och i andra ändan en sjöjungfru. Förvandlingen pågår oavbrutet. Jag är gärna en oformlig hög om så vore. En dag återfinner jag nog min rätta…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren