Faitvid

Faitvid

Jag heter Roger och bor i Kalmar län.
Skriver korta berättelser av diverse slag.

Publicerade verk: 5
Medlem sedan: 2023

Författarens noveller:

Hanna Öberg på BB

Faitvid

Så var semestern äntligen kommen. Filip lutade sig tillbaka i brassestolen på altanen. Havet kunde han skymta mellan en samling resliga tallar. Tur man fick hyra Svedmans stuga i år också, tänker…

Klicka här för att läsa hela »

Besök

Faitvid

Fiskgrytan är i det närmaste färdig. Man kan njuta av ångorna nästan hur länge som helst känns det som. En enkel anrättning, men ljuvligt god. Så ringer det på dörren. Jag väntar inget besök,…

Klicka här för att läsa hela »

-Glöd-

Faitvid

Hansi njuter i sin våning. Den har ett enda stort rum på åttio kvadratmeter och takhöjden är fyra meter. En skiljevägg delar rummet till hälften. I skiljeväggens mitt finns två tegelmurade kaminer,…

Klicka här för att läsa hela »

Sommarnatt

Faitvid

Vägen som leder fram till den avlägsna gården är stenig, likaså åkern intill. Men bonden ger inte upp. Med hjälp av sin gröna munktelltraktor sår han sina grödor år efter år. En svag doft…

Klicka här för att läsa hela »

Folkabuss

Faitvid

Vi far fram längs gropiga vägar som både Gud och vägverket glömt. Försöker hålla balansen så gott det går och det är inte så lätt då bussen saknar sittplatser. Stapplar mig fram för att…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren