Spänning noveller - Sida 3

Monster

Linda Nilsson

Jag lutade huvudet mot dörren och blundade. Jag hade önskat att det skulle kännas svalt mot pannan, men hettan i lägenheten smittade av sig och jag tyckte att luften kändes tung att andas. Djupa…

Klicka här för att läsa hela »

Tänk er.

Joel Eriksson

Tänk er att birgitt har fått cancer, så rakar hon av sig håret och skäms för eftersom hon är flintskallig. Så ser hon ut som skalle per. Tänk er att Bea går till frisörsalongen och vill ha…

Klicka här för att läsa hela »

MYSTISKA STEG

Christina Boman

Skoldagen var snart till ända och för eleverna i klass 9 B skulle strax sista lektionen avslutas. Den här dagen hade varit mer intressant än andra dagar. Det tyckte i alla fall både Ella och Ruth.…

Klicka här för att läsa hela »

MYSTISKA STEG

Christina Boman

Skoldagen var snart till ända och för eleverna i klass 9 B skulle strax sista lektionen avslutas. Den här dagen hade varit mer intressant än andra dagar. Det tyckte i alla fall både Ella och Ruth.…

Klicka här för att läsa hela »

Skitkorven volym 2

Joel E

Det var en gång en skitkorv som fick liv och rullade iväg en liten bit sen blev den till pölsa.

Klicka här för att läsa hela »

Nej, inte nu igen

Vi som lekte med varandra helt plötsligt så åkte vi kana. Det blev mörkt en mindre stund såg inga av mina övriga kompisar under färden. Vi som åker kana genom röret ut till en bred och fuktig…

Klicka här för att läsa hela »

Drönare stöpta som trollsländor

Johan Andersson

Ur tjärnens mörka vatten, mot ytan stiger den och snart, strax under bladen, skymtas den, i dagen. Torkar, svajar på ett strå, gör det liv vi ej förstå. Bakom alla bommar, låsen, ljuder snart,…

Klicka här för att läsa hela »

Dottern som blev kvar.

Jeanette Jansson

Dottern som blev kvar 1. Ett smultronställe Hon hade ingen som helst föraning om vad som skulle komma att hända. De gjorde ofta sådana här små utflykter, bara de två. En sådan härlig dag det…

Klicka här för att läsa hela »

Saknaden

Jeanette Jansson

Saknad Det första jag tänkte var: ”Gud så bräcklig hon ser ut. Och så gammal! Det måste vara längesen jag hälsade på hos henne!” Men det var ju bara någon månad sedan jag var här. Jag…

Klicka här för att läsa hela »

Passageraren

Ann-Marie Du Plessis

PASSAGERAREN Regnet piskade mot bilrutan och vindrutetorkarna svepte febrilt fram och tillbaka utan att nämnvärt förbättra sikten. Jag böjde mig framåt och höll krampaktigt i ratten. Körlärarens…

Klicka här för att läsa hela »

Skämt om polisen.

Joel

Noa kör i lastbilen så blir han stannad av polisen som tvingar av han körkortet för kontroll så blir noa sur och ringer polisen så kommer polisen in till noa å ba "varför har du ringt oss på…

Klicka här för att läsa hela »

Jonathans gå tå

Joel

Jonathans gå tå jonathan ba "jag kan inte gå på jobbe idag ja älskling jag har ont i min gå tå" natalie ba "ha" så ringer hon polisen så åker polisen hem till jonathan å bråttar ner jonathan…

Klicka här för att läsa hela »

Det gula i det blå

Nicole Bevenhall

Redan som liten var jag besatt av havet. Dess stormande och rytande utanför ön vi bodde på hade alltid fascinerat mig. Hur det genom sina nycker och sina kraftiga vågor kunde sänka såväl stora…

Klicka här för att läsa hela »

Kronkringelörten (Skräck)

Klas Stenborg

Kronkringelörten Novell av Klas Stenborg Ännu en sömnlös natt, tänkte Johan medan han satte på kaffet. Johan, som han hette, skulle man kunna definiera som en stressad men rik börsmäklare. Han…

Klicka här för att läsa hela »

Descartes hade rätt (Skräck)

Klas Stenborg

Descartes hade rätt flash fiction av Klas Stenborg René Descartes talade om den onda anden som manipulerade oss och och fick oss att tro att jorden är rund och att himlen är blå. Denna onda ande…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta spänningnovellerna:

Grabbarna i källaren

Daniel Nordström

Fredrik Johansson lyfte sina händer från tangentbordet, andades ut och lutade sig tillbaka i den klibbiga skrivbordsstolen. Han hade lyckats producera tvåtusen ord under sitt skrivpass. Mycket imponerande,…

Klicka här för att läsa hela »

Konst - Kapitel 1

Nilskjell

Första kapitlet i en novellserie (kanske en roman?). En svensk man som hamnar i en drömvärld i New York. Romantik, spänning, erotik - lite av allt. Om du inte gillar erotiska inslag, så är det kanske…

Klicka här för att läsa hela »

Superloppet genom Jimmy

Johnny Viklund

I mitt garage stod anledningen till att mina pengar aldrig räckte till, trots att jag i ganska ung ålder startat en bilfirma i Sundsvall som sålde begagnade bilar och gick mycket bra. Två anställda…

Klicka här för att läsa hela »

Minnen som skadar

Ökänd

Okontrollerat släpas mina fötter framåt, mot ett mål. Jag lyfter blicken och får syn på det bekanta huset, mitt hem. Min familj väntar nog på andra sidan dörren, redo att välkomna mig. Även…

Klicka här för att läsa hela »

Vagnarna

Fru Andersson

I det lilla gula uthuset på Strandvägen i Hjo hängde en trasig tenntermometer på väggen ovanför snickarbänken. Kalle, en nöjd kund, tyckte, att eftersom den var så gammal, passade den bra i Lucas…

Klicka här för att läsa hela »

Julen då ladugårdstomten inte fick sin gröt.

D.S.Sällström

Varmt ska det vara och tjockt. Nästan så att skeden står rakt upp i tallriken. Gjord av det finaste grynen du kan finna på Öland. Bara det bästa är gott nog. Han klev rakt in från snöstormen…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren