Spänning noveller - Sida 4

Bland oss vanliga (Skräck)

Klas Stenborg

Bland oss vanliga flash fiction av Klas Stenborg Tänk om det fanns monster bland människorna, som var helt kamouflerade och väntade på rätt tillfälle för att anfalla och ta över. Som tur så finns…

Klicka här för att läsa hela »

Att fastna i en dröm (Skräck)

Klas Stenborg

Att fastna i en dröm Novell av Klas Stenborg Nu menar jag inte drömmar som när man drömmer om att bli rik eller berömd, utan drömmar som man upplever under sömnen. Detta kommer vara som ett slags…

Klicka här för att läsa hela »

Delusional Parasitosis (Skräck)

Klas Stenborg

Delusional parasitosis Novell av Klas Stenborg Delusional parasitosis kallas en mental störning där man känner att något kryper på och under huden. Men vad är det som kryper och är det verkligen…

Klicka här för att läsa hela »

Svampen (Skräck)

Klas Stenborg

Vampen (Skräck) En novell av Klas Stenborg Om vi återföds genom reinkarnation, kan man då verkligen mörda någon, tänkte Hans. Han hade precis läst en bok om reinkarnation inom buddhismen, och…

Klicka här för att läsa hela »

Bara jag fortfarande kan se himlen

Sandra Björklander

Jag hämtade som vanligt ut mina två vapen i ståndet med den gröna Blobben. Jag kommer aldrig sluta förvånas av hans groteska utseende. Hans kropp skiftade i mörka mossgröna färger från ryggen…

Klicka här för att läsa hela »

Livets Pussel

Sandra Björklander

Tiden det tog att gå hit till stugan hade blivit som en del av ritualen. Jag fick tid att tänka och gå igenom händelsen igen. Tid att gå igenom vad som varit bra och vad jag kunnat göra annorlunda,…

Klicka här för att läsa hela »

En natt till spillo

Angelina Lundström

En natt till spillo Nu låg hon på golvet. Hennes hud var blek likt huden av ett lik. Hon blödde från vänsterarmen men vacker var hon, det måste jag säga. Jag lade ifrån mig sprutan och satte mig…

Klicka här för att läsa hela »

Öde kosmos

Carina Persson

Tre. Två. Ett, och farkosten lämnar marken. Det skakar. Våldsamt. Hon pressas mot liggstolen och blir allt tyngre, känns det som. Yelena kan inte göra något annat än att övervaka instrumentpanelen.…

Klicka här för att läsa hela »

Drama Ungdomsserie (The Cosmopolitan.)

Bianca Anevad Wilson Balzace

Det var en gång ett kompis gäng som strävade och ville bli massa olika roliga bra saker. För en bra framtid och ett kul liv. De/Dem brukade festa ofta på Stureplan, och försökte knyta kontakter…

Klicka här för att läsa hela »

Spanien Living. (En bit utav boken.)

Bianca Anevad Balzace

I deras lägenhet hade de mycket möbler och köpte mer och lite mer inredning i Spanien när det var där såsom tavlor och målningar/posters som skulle göra dem gladare när dem vaknade på morgonen,…

Klicka här för att läsa hela »

Namnet på den döde

Annis92

Jag har jobbat på sjukhuset i drygt två år nu, men jag rynkar fortfarande på näsan av den sterila, intetsägande lukten som slår mot mig när jag kommer in på min avdelning. En avdelning för allmänmedicin…

Klicka här för att läsa hela »

Det avgörande kontraktet.

Okänd

Vi har väntat nu i flera år på att få det att gå igenom och den dagen har äntligen kommit vad vi tror. Jag och min kollega Thomas sitter inne på kontoret en fredagseftermiddag i höstmörkret men…

Klicka här för att läsa hela »

Emeralda’s eyes

Shoti

Emeralda The Baudelaire Mansion had always looked sinister to me. Even in the daytime the house could surge a chilling sensation up my spine with its lonely demeanor and constant shadows. Sometimes it…

Klicka här för att läsa hela »

Olyckan

Okänd

Här går jag ensam som vanligt, ser mig runt och alla tjejer står där glada med sina pojkvänner. Det finns en kille i min klass som jag känt i tre år. Adrian. Det är något med honom, vet inte…

Klicka här för att läsa hela »

Gänget för livet.

Bianca Anevad Balzace

Det var en gång 4 bra tjej kompisar som var bästa vänner och de hade även 4 killkompisar som de var bra och bästa vänner med också. Ena tjejen i gänget hette Vega andra hette Emelie tredje Elisabeth…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta spänningnovellerna:

Grabbarna i källaren

Daniel Nordström

Fredrik Johansson lyfte sina händer från tangentbordet, andades ut och lutade sig tillbaka i den klibbiga skrivbordsstolen. Han hade lyckats producera tvåtusen ord under sitt skrivpass. Mycket imponerande,…

Klicka här för att läsa hela »

Konst - Kapitel 1

Nilskjell

Första kapitlet i en novellserie (kanske en roman?). En svensk man som hamnar i en drömvärld i New York. Romantik, spänning, erotik - lite av allt. Om du inte gillar erotiska inslag, så är det kanske…

Klicka här för att läsa hela »

Superloppet genom Jimmy

Johnny Viklund

I mitt garage stod anledningen till att mina pengar aldrig räckte till, trots att jag i ganska ung ålder startat en bilfirma i Sundsvall som sålde begagnade bilar och gick mycket bra. Två anställda…

Klicka här för att läsa hela »

Minnen som skadar

Ökänd

Okontrollerat släpas mina fötter framåt, mot ett mål. Jag lyfter blicken och får syn på det bekanta huset, mitt hem. Min familj väntar nog på andra sidan dörren, redo att välkomna mig. Även…

Klicka här för att läsa hela »

Vagnarna

Fru Andersson

I det lilla gula uthuset på Strandvägen i Hjo hängde en trasig tenntermometer på väggen ovanför snickarbänken. Kalle, en nöjd kund, tyckte, att eftersom den var så gammal, passade den bra i Lucas…

Klicka här för att läsa hela »

Julen då ladugårdstomten inte fick sin gröt.

D.S.Sällström

Varmt ska det vara och tjockt. Nästan så att skeden står rakt upp i tallriken. Gjord av det finaste grynen du kan finna på Öland. Bara det bästa är gott nog. Han klev rakt in från snöstormen…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren